معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بدنبال افزایش اجراهای تئاتر در سراسر این استان اکنون هر شب ۱۲ تا ۱۵ تئاتر در سالنهای مختلف شهرهای خراسان رضوی به روی صحنه می‌رود.

۱۵ تئاتر در خراسان رضوی هر شب به روی صحنه می‌رود

به گزارش قدس خراسان، جلیل سروری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیشترین حجم برگزاری اجراهای تئاتر را مربوط به مشهد دانست و اظهار کرد: سالنهای این شهر اغلب شب ها اجرای تئاتر دارند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص صدور مجوزهای کوتاه مدت به گروه های تئاتر برای اجرای نمایش بیان کرد: اگر بعضا مجوزها برای اجرای تئاتر به صورت دو یا سه روزه به گروهی داده شده، به دلیل وجود مناسبتهای خاص در جدول زمانی اجراهای آنها بوده است.

سروری ادامه داد: برای این گروه های نمایشی تقاضای آنان برای اجرا بلافاصله تمدید شده است و طی ۲ماه گذشته هیچ مجوز اجرای تئاتر برای گروه نمایشی نبوده که تمدید نشده باشد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این مدت بیشتر افرادی که به هر دلیلی از تئاتر دور شده بودند، به عرصه تئاتر استان بازگشته اند و در آینده نزدیک فعالیت تئاتری خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتخابات هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات و شکل گیری مجمع این انجمن؛ اقدامات لازم انجام گرفت و یک سری پیشنهادهای اصلاحی نسبت به اساسنامه انجمن به تهران ارسال شد.

سروری یکی از برنامه ها در حوزه تقویت گروه های نمایشی شهرستانها را رسیدگی به محتواهای نمایشها دانست و گفت: بنا داریم تا موضوعاتی که باید در قالب تئاتر به آن پرداخته شود، محور فعالیت گروه های تئاتر در شهرستانها باشد، در صورتی که گروه های نمایشی برای تولید این آثار پیشگام شوند، حمایتهای دستگاه های اجرایی را به همراه خواهند داشت.

به گفته وی، برای حوزه آموزش گروه های نمایشی شهرستانها برنامه ویژه تدوین شده است که پس از اتمام جشنواره منطقه ای تئاتر به آن پرداخته خواهد شد.

وی همچنین به آزمون های مهارتی حوزه فرهنگ و هنر خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: بیش از ۶ هزار نفر از این استان در سی و نهمین دوره از آزمون‌های جامع و ادواری فرهنگ و هنر ثبت‌نام کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.