وزارت دفاع چین امروز (پنجشنبه) دولت تایوان را متهم کرد که به عمد تهدید نظامی از سوی پکن را برای کسب منافع انتخاباتی در آستانه برگزاری آن در این جزیره «بزرگنمایی» کرده است.

چین: تایوان تهدید نظامی را برای منافع انتخاباتی خود «بزرگنمایی» می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، تایوان در آستانه برگزاری انتخابات در این جزیره مدعی شده که فعالیت نظامی چین با پرواز جنگنده و حرکت کشتی‌ها در حوالی تایوان افزایش پیدا کرده است، اگرچه ارتش [تایوان] می‌گوید که حضور آنها به احتمال زیاد برای اهداف نظارت آب و هوایی است.

وزارت دفاع تایوان روز یکشنبه (۳ دی) اعلام کرد که «هشت جت جنگنده چینی را در حال عبور از خط میانی تنگه تایوان دیده و همچنین یک بالون چینی را شناسایی کرده است.»

وو کیان سخنگوی وزارت دفاع چین در نشستی خبری در پکن گفت که «دولت تایوان مقصر این تنش‌ها است.»

وی با اشاره به حزب حاکم تایوان اظهار داشت: مقامات حزب دموکراتیک مترقی (DPP) به طور عمدی در حال بزرگنمایی به اصطلاح «تهدید نظامی از سرزمین اصلی» و اغراق در تنش‌ها هستند.

وو کیان افزود: این موضوع به طور کامل در پی کسب منافع انتخاباتی است. ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) به خوبی از تحرکات نظامی تایوان آگاه است.

سخنگوی وزارت دفاع چین ادامه داد: تمام اقدامات لازم را برای دفاع قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود را مانند همیشه انجام خواهیم داد.

بر اساس این گزارش، سیاست در قبال چین همیشه یک مساله مهم در کارزارهای انتخابات ریاستی تایوان بوده است. انتخابات ریاستی و پارلمانی تایوان در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) بر روابط این جزیره با پکن تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.