رئیس تاجیکستانی کمیسیون همکاری‌ مشترک ایران و تاجیکستان با تاکید بر اهمیت توسعه و تحکیم روابط دو کشور گفت: لغو روادید آمار پروازهای دو کشور را افزایش داده و زمینه تردد فعالان بخش خصوصی دو کشور را فراهم خواهد کرد.

لغو روادید زمینه تردد بخش خصوصی تاجیکستان و ایران را مهیا می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، «دلیر جمعه» امروز در اجلاس شانزدهم همکاری‌های مشترک ایران و تاجیکستان در «دوشنبه» به برنامه‌ریزی برای ایجاد زمینه‌های همکاری سودمند برای دو کشور ایران و تاجیکستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه توسعه و تقویت همکاری‌های اقتصادی بین دو طرف مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان با اشاره به بررسی چالش‌های پیش‌روی همکاری‌های دو جانبه ایران و تاجیکستان در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، تجارت، علم و تکنولوژی و صنعت افزود: بر این اساس نتیجه اجلاس شانزدهم ایران و تاجیکستان مبتنی بر توسعه و تقویت همکاری‌های اقتصادی، تجاری، علمی، تکنولوژی و فرهنگی بوده است.

وی بر توسعه و تحکیم مناسبات دوجانبه ایران و تاجیکستان تاکید و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های همکاری در زمینه‌های مختلف نقش مهمی را در تحکیم روابط دو کشور خواهد داشت.

رشد گردشگری دو کشور با لغو روادید

جمعه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت‌های فنی و مهندسی در ایران به ویژه در حوزه انرژی صاحب توانمندی و تجربه‌های بسیار خوبی هستند، بیان کرد: ما در تاجیکستان علاقمندیم از این توانمندی و تجربه‌ها استفاده کنیم.

وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان افزود: شرکت‌های فنی و مهندسی در ایران به ویژه در حوزه انرژی صاحب توانمندی و تجربه‌های بسیار خوبی هستند که ما در تاجیکستان علاقمندیم از این توانمندی و تجربه‌ها استفاده کنیم.

«جمعه» با مثبت ارزیابی کردن سطح همکاری‌ها در حوزه انرژی ادامه داد: در حال حاضر نیز تعداد زیادی از مهندسان و متخصصان ایرانی در حوزه نیروگاهی با شرکت‌های تاجیکستانی همکاری می‌کنند که لازم است در قالب این اجلاس‌ها به توسعه این مناسبات کمک کنیم.

وی بر لزوم تسهیل زمینه‌های گردشگری میان دو کشور اشاره و اضافه کرد: با توجه به توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان مبنی بر لزوم لغو روادید برای گردشگران هر دو کشور پیش بینی می‌کنیم عملیاتی شدن این اقدام بتواند در آینده نزدیک آمار پروازهای دو کشور را افزایش داده و در پی این اقدام زمینه برای تردد فعالان بخش خصوصی میان دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.