معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دغدغه و تمرکز اصلی شرکت آبفا در کشور تامین آب شرب شهرها و روستاها در تابستان ۱۴۰۳ است.

دغدغه شرکت آبفا تامین آب شرب در تابستان ۱۴۰۳ است

علیرضا جزء قاسمی معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه بازدید از طرح‌های آبرسانی استان قزوین گفت: دغدغه و تمرکز اصلی شرکت آبفا در کشور تامین آب شرب شهرها و روستاها در تابستان ۱۴۰۳ است که پاسخ مناسب به این مسائل بیش از گذشته به همکاری مردم نیاز دارد.

وی افزود: متاسفانه در بحث بارش‌های پاییزی و زمستانی پیش بینی‌ها محقق نشد و به همین دلیل از هم اکنون برای مقابله با خشکسالی و تامین آب مورد نیاز مردم در تابستان ۱۴۰۳ متمرکز شده و برنامه ریزی می‌کنیم.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: وضعیت بارش در نوار شمال غرب کشور کم و نگران کننده بوده است، تا جایی که در همین استان قزوین با کاهش ۶۸ درصدی بارش‌ها نسبت به بلند مدت مواجه شدیم.

جزء قاسمی با بیان اینکه مردم هوشیار شده و ذهنیت روشنی در خصوص تغییر اقلیم و کم بارشی دارند، بیان کرد: برای حل این بحران چاره‌ای به جز همکاری مردم در مدیریت آب وجود ندارد تا بلکه بتوانیم تابستان سال آینده را با کمترین چالش سپری کنیم.

وی همچنین شرکت آبفای استان قزوین را از جمله شرکت‌های سرآمد در سطح کشور ارزیابی کرد و یادآور شد: قزوین در زمینه‌هایی، چون هوشمندسازی، مدیریت انتقال و مصرف آب، فرهنگ سازی، اجرای طرح‌های تنش آبی در سطح کشور سرآمد بوده و در عین حال با الویت دادن به مسائل مهم تامین آب از منابع سطحی مثل سد طالقان برای شهرهای قزوین، محمدیه، مهرگان، تاکستان و آبیک توانسته گام‌های خوبی بردارد.

پیشرفت ۵۵ درصد از طرح جهاد آبرسانی به روستاها

داراب بیرنوندی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نیز در این بازدید گفت: متاسفانه منابع زیرزمینی به علت شرایط نامساعد آب و هوایی با افت شدیدی همراه شده که برنامه‌هایی مثل تامین منابع جایگزین و افزایش آگاهی مردم در مدیریت مصرف می‌تواند این معضل را برطرف سازد.

وی به پیشرفت ۵۵ درصدی طرح‌های جهاد آبرسانی برای تامین آب روستاها اشاره کرد و گفت: مشکل تامین آب شرب بیشتر در بخش شهری بوده و برنامه‌هایی داریم که در صورت تخصیص اعتبار لازم و اجرایی شدن آن، آب مورد نیاز مردم در دسترس قرار گیرد.

بیرنوندی افزود: در سطح استان ۷۵ درصد شبکه توزیع و ۲۵ درصد از تصفیه خانه‌ها اجرا شده و برای تکمیل نیاز به اعتبارات بیشتری دارد.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: طرح عظیم آبرسانی شرق قزوین برای جبران کمبود آب آشامیدنی این شهر شامل ۱۶ حلقه چاه عمیق، ۲۹ کیلومتر خط انتقال، ۱۰ هزار متر مکعب مخزن بین راهی در روستای ارنجک، ایستگاه پمپاژ با تاسیسات جانبی و ۲۰ هزار متر مکعب مخزن در منطقه پونک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.