مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: از ابتدای اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف تاکنون، جریان گاز بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ ویلا در استان قطع شده است.

قطع گاز ویلاهای خالی از سکنه پُرمصرف

قاسم مایلی رستمی درباره مصرف گاز اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف تاکنون، جریان گاز بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ ویلا را قطع کردیم.

وی افزود: البته در راستای اجرای این طرح، قطع گاز ویلاها، ادارات، اماکن مذهبی،‌ مساجد و سطح خانه‌های دارای استخر و پرمصرف‌ها را در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به پایش ۲۰هزار ویلا در سطح استان، اضافه کرد: همچنین به ۳هزار ویلا اخطار دادیم.

مایلی رستمی با اعلام اینکه گاز نزدیک به ۴ هزار و ۶۰۰ ویلایی را طی این مدت قطع کردیم که حضور نداشتند ولی مصرف کننده بودند، اضافه کرد: مصرف‌شان هم از نوع  گرمایشی و استخر بوده است؛ باید گفت معمولا ویلاهای ابعاد کوچک‌تر رعایت می‌کند ولی ویلاهای ابعاد بزرگ‌تر، وسایل گرمایشی را روشن می‌گذارند تا در صورت حضور با مشکل گرما مواجه نباشند که در این پایش‌ها نسبت به قطع گاز اقدام می‌کنیم و وصل گاز هم در صورت تعهد مبنی بر مصرف درست است.

وی با بیان اینکه پیک مصرف گاز در استان مازندران از ساعت ۱۸ تا ۲۴ است، تصریح کرد: در بحث تجاری از واحدها درخواست شده که مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به خاموش کردن سامانه‌های گرمایشی بعد از ساعت ۱۸ اقدام کنند؛ در صورت عدم رعایت، مشمول جریمه با بالاترین تعرفه بخش خانگی و قطع جریان گاز خواهند شد.

مایلی رستمی با تاکید بر اینکه توجه به اصول مدیریت مصرف موجب پایداری جریان خانگی و واحدهای صنعتی و نیروگاهی خواهد شد، گفت: با توجه به سراسری بودن شبکه گاز کشور و ضرورت پایش و کنترل مصارف، علاوه بر جریمه‌های گاز بهای مشترکان پرمصرف، با انشعابات غیرمجاز گاز برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.