همه ساله و به موجب تصویب نامه‌ای که توسط هیات وزیران به تصویب می‌رسد، میزان و حداقل سقف پاداش کارمندان دولت تعیین می‌شود.

مبلغ عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

میزان و حداقل سقف پاداش کارمندان دولت در سال ۱۴۰۳ به موجب تصویب نامه‌ای که توسط هیات وزیران به تصویب می‌رسد، مشخص شده و قابل پرداخت خواهد بود. در خصوص مبلغ عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۳ باید گفت که مبلغ تعیین شده، به طور یکسان برای کلیه کارمندان دولت تعیین می‌شود.

پرداخت عیدی به کارمندان دولت و مبلغ عیدی کارمندان​ یکی از مهم‌ترین مزایایی است که به کلیه کارمندان مشغول به کار در دستگاه‌های اجرایی یا دولتی پرداخت می‌شود و به نوعی حکم پاداش پایان سال برای کارمندان را خواهد داشت.

در این خصوص، قانونی تحت عنوان قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است که مطابق این قانون، ضوابط و شرایط کلی مربوط به حداقل سقف پاداش​ و عیدی پایان سال کارمندان دولت معین گردیده و لازم است که کلیه کارفرمایان و کارمندان آن ها، از جزئیات آن اطلاع داشته باشند.

به همین مناسبت، در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی این سوال مهم بپردازیم که تعیین عیدی کارمندان دولت در سال ۱۴۰۳ چگونه است​ و میزان عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۳ چقدر است و حداقل سقف پاداش به چه نحوی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما همراه باشید.

تعیین عیدی کارمندان دولت چگونه است؟

همانگونه که در قسمت قبل اشاره گردید، ضوابط کلی نحوه پرداختو میزان عیدی به کارمندان دولت، به موجب ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت مشخص شده است که در سال هزار و سیصد و هفتاد و چهار به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

بر اساس قانون ذکر شده، در پاسخ به این پرسش که حداقل سقف پاداش​ و نحوه تعیین عیدی کارمندان دولت چگونه است، می‌توان گفت که، دولت موظف است اعتباری که هر ساله برای پرداخت عیدی به کارکنان خود تخصیص می‌دهد، اعم از نقدی یا غیرنقدی، به طور مساوی به کلیه کارکنان خود پرداخت نماید. این امر شامل کلیه کارمندان مشغول به کار در کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور خواهد گردید و عیدی سالانه کارمندان به استناد همین قانون قابل پرداخت خواهد بود.

در راستای اجرایی کردن این قانون،  هیات وزیران همه ساله به موجب تصویب نامه‌ای حداقل سقف پاداش،  میزان و مبلغ عیدی پایان سال کارمندان دولت را به تصویب می‌رساند که طبق همین تصویب نامه،  میزان عیدی کارمندان دولت برای کلیه کارمندان مشخص شده و توسط دستگاه‌های اجرایی قابل پرداخت خواهد بود.  

میزان عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۳ چقدر است

در قسمت قبل،  نحوه و شرایط تعیین عیدی پایان سال کارمندان دولت توضیح داده شد؛ با این حال پاسخ به این سوال ضروری است که میزان عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۳ چقدر است و دولت چه میزان از عیدی برای پایان سال کارمندان خود اختصاص داده است؟

بر اساس ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تنظیم بودجه سال گذشته و بخشنامه عیدی،  مبلغ عیدی کارمندان، ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل یک میلیون و ششصد هزار تومان پیش بینی شده بود. بر این اساس، هیات دولت پس از برگزاری جلسه‌ای در جهت تعیین مبلغ عیدی کارمندان سال گذشته،  ضمن آن جلسه،  مبلغ دقیق پاداش کارمندان در سال گذشته را نیز،  رقم یک میلیون و ششصد هزار تومان تعیین نمود.

در خصوص حداقل سقف پاداش و میزان عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۳‌ می‌توان بیان داشت که تاکنون قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مورد تصویب و انتشار قرار نگرفته است، بنابراین، نمی‌توان مبلغ دقیق عیدی کارمندان را مشخص نمود. به محض اعلام میزان دقیق عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۳ این مقاله به روز رسانی شده و اطلاع رسانی در این مقاله صورت خواهد گرفت.

در مورد حداقل عیدی کارگران نیز پیش بینی شده است، حداقل عیدی سال ۱۴۰۳ که کارگران در اسفند ماه ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند، معادل ۱۰۶،۱۶۵،۶۸۰ ریال خواهد بود.

منبع: تابناک

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.