سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۲۶ تن مواد لبنی فاسد توسط کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی این دانشگاه کشف و معدوم‌سازی شد.

معدوم سازی ۲۶ تن مواد لبنی فاسد در نیشابور

به گزارش قدس خراسان، مهین شورورزی اظهار کرد: مهم ترین وظیفه کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی، نظارت بر ایمنی، سلامت و کیفیت مواد خوراکی و آشامیدنی است، از این رو بازدید و نمونه برداری مستمر از مراکز تولید و نگهداری در راستای ارتقای کیفیت و حفظ سلامت فرآورده های تولیدی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: با توجه به بازرسی های انجام شده توسط کارشناسان این معاونت ۲۶ تن مواد لبنی غیر بهداشتی که مجوز مصرف انسانی نداشتند کشف و معدوم شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت سلامت جامعه و حساسیت تولید در کارخانه های فراورده لبنی، ضروری است شهروندان مواد غذایی و آشامیدنی و اقلام سلامت محور را از مراکز مجاز تهیه و هنگام خرید به تاریخ تولید و مصرف، پروانه بهداشتی و علامت سیب سلامت محصول دقت کنند.

شورورزی گفت: همچنین توصیه می شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا داشتن شکایت در خصوص مواد غذایی بسته‌ بندی‌ شده، آرایشی و بهداشتی و اقلام سلامت محور، مراتب را از طریق شماره تماس ۰۵۱۴۳۳۵۲۳۱۱ و یا از طریق سامانه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گزارش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.