کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با صدور فرمان آماده‌باش به ارتش برای مواجهه با هر تهاجمی، اعلام کرد: سیاست ایالات متحده جنگ را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

رهبر کره شمالی: سیاست‌های واشنگتن جنگ را اجتناب‌ناپذیر کرده است

به گزارش قدس آنلاین، کیم جونگ اون در پایان جلسات پنج روزه حزب حاکم که اهداف اقتصادی، نظامی و سیاست خارجی را برای سال آینده تعیین می‌کند، از واشنگتن پرداخت.

وی گفت: به دلیل تحرکات بی‌ملاحظه دشمنان برای تهاجم به ما، هر لحظه ممکن است جنگ در شبه جزیره کره رخ دهد.

وی به ارتش دستور داد برای پاسخ به هر حمله‌ای به منظور «آرام کردن کل قلمرو کره جنوبی» از جمله با بمب های هسته‌ای، در صورت لزوم، آماده شود.

سخنرانی کیم در آستانه سالی صورت گرفت که قرار است در جریان آن انتخابات‌ در کره جنوبی و آمریکا برگزار شود.

کارشناسان غربی پیش‌بینی می‌کنند کره شمالی سیاست نظامی خود را برای تلاش در جهت افزایش هر گونه فشاری در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان/ آذر)، که می‌تواند به بازگشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا منجر شود، ادامه دهد.

لیف-اریک ایزلی، استاد مطالعات بین‌الملل در دانشگاه اوها وومنز در سئول، گفت: پیونگ یانگ ممکن است منتظر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باشد تا ببیند در دولت بعدی چه معامله‌ای می‌تواند بکند.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بارها مدعی شده آماده گفت‌وگو با کره شمالی است، اما با ادامه آزمایش‌های موشکی کره شمالی، تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده است. همچنین آمریکا به افزایش رزمایش‌ها و استقرار تجهیزات نظامی جدید مانند زیردریایی‌های مجهز به سلاح هسته‌ای و ناوهای هواپیمابر بزرگ در نزدیکی شبه جزیره کره اقدام کرده است.

کیم تاکید کرد نمی‌تواند از وجود چنین تسلیحاتی چشم‌پوشی کند که به گفته او کره جنوبی را به طور کامل به «پایگاه نظامی خط مقدم و زرادخانه هسته ای» آمریکا تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به اقدامات نظامی نیروهای دشمن نگاه کنیم، کلمه «جنگ» به موضوعی واقع‌بینانه و نه یک مفهوم انتزاعی تبدیل شده است.

رهبر کره شمالی، افزود: چاره‌ای ندارد جز اینکه به تلاش‌های هسته‌ای خود ادامه دهد و روابط عمیق‌تری با دیگر کشورهای مخالف آمریکا برقرار کند. کره شمالی روابط عمیقی با چین و روسیه دارد.

تبدیل روابط دو کره به دو کشور متخاصم و در حال جنگ

مردم کره جنوبی در ماه فروردین برای انتخابات پارلمانی به پای صندوق های رای خواهند رفت که می تواند بر دستور کار داخلی و خارجی یون سوک یول، رئیس جمهور محافظه کار کره جنوبی، که موضع جنگ‌طلبانه ای در قبال پیونگ یانگ دارد، تأثیر بگذارد.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی (NIS) روز پنجشنبه هشدار داد احتمال زیادی وجود دارد که کره شمالی در سال ۲۰۲۴ به طور غیرمنتظره به اقدامات تحریک آمیز نظامی یا حمله سایبری دست بزند.

کیم گفت پیونگ یانگ اکنون امکان اتحاد با کره جنوبی را رد کرده است و این کشور باید اساساً اصل و جهت خود را نسبت به کره جنوبی تغییر دهد.

وی گفت: روابط شمال و جنوب دیگر یک رابطه خویشاوندی یا همگن نیست، بلکه کاملاً به رابطه بین دو کشور متخاصم و در حال جنگ تبدیل شده است.

رهبر کره شمالی همچنین قول داد اقتصاد کره شمالی را در صنایعی چون فلزات، مواد شیمیایی، نیرو، ماشین آلات و حمل و نقل ریلی تقویت کند و در عین حال زیرساخت‌ها برای تولید گندم را نوسازی کند.

وی مدارس را یکی از اهداف کلیدی برای سرمایه‌گذاری در تحقیقات علمی و فناوری خواند.

کره شمالی از سال ۲۰۱۷ سلاح هسته ای آزمایش نکرده است اما در سال های اخیر اقداماتی را برای از سرگیری عملیات در سایت‌های آزمایشی خود صورت داده است.

کیم گفت: در سال ۲۰۲۴ کره شمالی شاهد توسعه نظامی بیشتر از جمله تقویت نیروهای هسته ای و موشکی، ساخت پهپادهای بدون سرنشین، توسعه ناوگان زیردریایی و توسعه قابلیت های جنگ الکترونیک خواهد بود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی بامداد یکشنبه گزارش داد که پیونگ یانگ قصد دارد در سال ۲۰۲۴ میلادی سه ماهواره شناسایی نظامی دیگر به فضا پرتاب کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.