یادمان ۱۴ شهید ترور کشور در محل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی با حضور سخنگوی وزارت امور خارجه رونمایی شد.

رونمایی از یادمان ۱۴ شهید ترور کشور در خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین،  مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی روز یکشنبه در این آیین گفت: ما در وزارت امور خارجه همواره ذات و ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی و حامیان دست پرورده آن را به شکل‌های مختلف در نشست‌های بین المللی و در روابط دوجانبه تشریح کرده‌ایم.

افسانه ابراهیمی افزود: همچنین به این موضوع صحه گذاشته‌ایم که رژیم صهیونیستی در طول حیات منحوس خود با نقض مکرر و مداوم مقررات و هنجارهای بین‌المللی مرتکب انواع جنایت شده است.

وی یادآور شد: امروز نیز شاهد جنایت تجاوزکارانه و ضد حقوق بشری این رژیم پوشالی علیه مردم مظلوم اما مقتدر غزه هستیم.

مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی بیان کرد: در سایه این تلاش‌های روشنگرایانه امروز شاهد شکل‌گیری گفتمان‌های مشترک ضد صهیونیستی نه تنها در میان کشورهای اسلامی بلکه حتی در میان کشورهای غیر مسلمان هستیم.

وی افزود: در نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی علاوه بر کمک به استان در راستای توسعه اقتصادی، امنیت آفرینی مرزی و تسهیل امور کنسولی مردم و اتباع خارجی این رسالت را نیز بر خود لازم دانسته تا با هدف تکریم و زنده نگه‌داشتن این شهدای والامقام یادمان تعدادی از شهدای ترور جمهوری اسلامی ایران را در محل این نمایندگی که محل رجوع جمع زیادی از نخبگان داخلی و مراجعان خارجی است جانمایی کنیم تا سهم اندکی در این امر مهم داشته باشیم.

ابراهیمی گفت: اعتقاد داریم که شهدای ترور معظم‌ترین و والاترین و البته مظلوم‌ترین شهدا هستند لذا نکوداشت آنها منجر به فراهم آوردن عدالت و منزلتی خواهد شد که مستحق آن هستند.

در این یادمان تصاویری از شهیدان حاج قاسم سلیمانی، سید رضی موسوی، محمد ناصر ناصری، محمد جواد باهنر، محمد علی رجایی، سید محمد بهشتی، مرتضی مطهری، مجید شهریاری، علی محمدی، مصطفی احمدی روشن، داریوش رضایی نژاد، محسن فخری زاده و سپهبد علی صیاد شیرازی نصب شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور همچنین از نمایشگاه عکس توانمندی‌های استان در حوزه های گردشگری، صنایع دستی و جاذبه‌های طبیعی و بناهای تاریخی بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.