معادل ۱۵ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۷۹ تن کالاهای اساسی تا پایان آذر ماه امسال در بنادر کشور تخلیه و به وسیله ۶۰۳ هزار و ۴۰۶ دستگاه کامیون و ۱۸ هزار و ۸۳۰ واگن از بنادر خارج شده است.

تخلیه ۱۵.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور

به گزارش قدس آنلاین، سازمان بنادر و دریانوردی اعلام‌کرد: میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۹ ماهه نخست سال جاری، معادل ۱۵ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۷۹ بود که در این بین سویا رشد ۱۲ درصدی و ذرت رشد ۷ درصدی داشت.

میزان تخلیه گندم از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون ۶۷۳ هزار و ۴۷۴ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو طی ۹ ماهه نخست سال جاری معادل ۱ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۴۶۴ تن بود و میزان تخلیه ذرت تا پایان آذر ماه سال جاری معادل ۶ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۶۹۳ تن بود.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل ۳ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۷۰۳ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز تا پایان آذر ماه ۱۴۰۲ معادل ۸۵ هزار و ۸۵۸ تن بوده است.

این در حالی است که سویا با توجه به تخلیه ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۷۷۴ تنی مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرده است و ذرت نیز با توجه به تخلیه ۶ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۶۳۵ تنی رشد ۷ درصدی را به ثبت رسانده‌است.

همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا پایان آذر ماه سال جاری معادل ۳۴۵ هزار و ۱۱۴ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور معادل ۷۹۸ هزار و ۱۷۳ تن بود.

البته تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی ۹ ماهه نخست سال جاری شامل ۶۰۳ هزار و ۴۰۶ دستگاه کامیون و ۱۸ هزار و ۸۳۰ واگن بوده که از تعداد کامیون‌های اختصاص یافته ۵۴ هزار و ۳۰۶ دستگاه به‌صورت حمل یکسره و مخصوص کشتی‌های گندمی، بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.