شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین بار دیگر با اشاره به متحد شدن این کشور با تایوان، تکرار کرد که چین «مطمئنا» بار دیگر یکپارچه خواهد شد.

شی: چین مطمئنا دوباره یکپارچه خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، شی جین‌پینگ امروز یکشنبه در سخنرانی به مناسبت سال نو میلادی خطاب به مردم چین اعلام کرد که این کشور مطمئنا بار دیگر یکپارچه خواهد شد.

او در این سخنرانی تاکید کرد: تمام چین در دو طرف تنگه تایوان باید به یک هدف مشترک وابسته باشند و در شکوه جوان‌سازی ملت چین سهیم باشند.

این درحالی است که تنش‌های لفظی بین مقام‌های پکن و تایپه افزایش یافته است.

سخنگوی دفتر امور تایوان چین در واکنش به اظهارات لای چینگ-ته نامزد انتخابات ریاستی تایوان، تاکید کرد که این فرد یک ویرانگر صلح در این جزیره است.

در همین حال چن بینهوا سخنگوی دفتر امور تایوان شورای دولتی چین با بیان این مطلب، افزود: لای چینگ-ته نامزد حزب دموکرات تایوان و پیشتاز در نظرسنجی ها، فردی جدایی طلب و خطرناک است.

سه‌شنبه گذشته نیز رئیس جمهور چین در صد و سی‌امین سالگرد تولد مائو تسه تونگ رهبر سابق این کشور که در جنگ داخلی سال ۱۹۴۹ (۲۸-۱۳۲۷) دولت «جمهوری چین» را شکست داد، گفت که یکپارچگی کامل سرزمین مادری یک امر غیر قابل انکار است.

او در این مراسم به مقام‌های ارشد حزب کمونیست چین گفت: سرزمین مادری باید یکپارچه شود و به طور غیر قابل اجتنابی یکپارچه خواهد شد.

رئیس جمهور چین در ادامه در خصوص روابط با تایوان توضیح داد: پکن باید یکپارچگی بین دو طرف را عمیق کند، توسعه روابط در تنگه تایوان را ارتقا دهد و قاطعانه به هر طریقی مانع از خواست هر کسی برای جداسازی تایوان از چین شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.