مراسم اعطای نشان مشهدالرضا، عصر روز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه باحضور مسولان شهری و کشوری برگزار شد.

مراسم اهدای نشان مشهدالرضا برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان مهمان و سخنران مراسم اهدای نشان مشهدالرضا بیان کرد: شاید شهرهای تاریخی زیادی در کشور داشته باشیم، اما این مشهد است که به نام امام رضا(ع)، به عنوان شخصیت محوری در ایجاد تمدن جدید در این سرزمین مزین شده است. مشهد فرصتی بود تا جامعه سازی پیرامون اهل بیت اتفاق بیفتد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی افزود: همه مشهدی‌ها یک اشتراک دارند و آن این است که به عشق امام رضا(ع) دور هم جمع شدند. چه کسانی که در گذشته به مشهد مهاجرت کردند و چه کسانی که امروز به مشهد می‌آیند، با همین انگیزه پا به این شهر می‌گذارند.

وی ادامه داد: معرفی هویت مشهد و حفظ آن کاری بسیار ستودنی است. جا دارد نقاط افتخار و تاریخ افتخارآمیز مشهد را به همگان نشان دهیم. به بهانه روز مشهد می‌توان شخصیت‌های برجسته مشهد را یک‌ به یک معرفی کرد و به آیندگان نشان داد که چه عقبه پرافتخاری داشتند.

قاضی‌زاده گفت: انچه می‌توان ویژه روی آن تمرکز کرد، شجاعت و حق‌خواهی مردم مشهد بوده که هیچ‌وقت اجازه نداده مردم بی‌طرف بمانند. امیدوارم به مدد این روز هرسال بیشتر از قبل مشهد را به نسل امروز، جهانیان و آیندگان معرفی کنیم.

نشان زرین مشهدالرضا بر دوش برگزیدگان نشست

 نشان زرین مشهدالرضا در ٨ کارگروه به برگزیدگان اهدا شد. دیگر نامزدهای هر عرصه نیز نشان سیمین مشهدالرضا را دریافت کردند. 

در کارگروه ایثار، شهادت و مقاومت نشان زرین مشهدالرضا به مریم کارگر و غلامحسین صفایی اهدا شد. 

در کارگروه علمی و فناوری نشان زرین مشهدالرضا به سیدحسن مرتضوی اهدا شد.

مریم کارگر و غلامحسین صفایی در بخش ایثار، شهادت و مقاومت نشان زرین را دریافت کردند.

همچنین حبیب‌الله عدالتیان در بخش بهداشت و درمان نشان مشهدالرضا را دریافت کرد.

در عرصه اجتماعی نیز آسایشگاه معلولین فیاض‌بخش شایسته دریافت نشان زرین مشهدالرضا شناخته شد.

 در حوزه  ورزش و سلامت نشان زریت مشهدالرضا به هادی رضایی گرگانی، مربی تیم والیبال نشسته تعلق گرفت. 

در کارگروه اقتصادی نیز علی‌اکبر حسینعلی زاده، سرمایه‌گذار در مناطق کم برخوردار، شایسته دریافت نشان مشهدالرضا شناخته شد.

اما در کارگروه فرهنگ و هنر به دلیل حجم بالای افتخارآفرینان، تمامی نامزدها شایسته دریافت نشان سیمین مشهدالرضا شناخته شدند. محمدعلی چمی‌گو، حسین شادکام، سیدمرتضی سادات فاطمی، مجموعه فرهنگی تربیتی کتاب‌پردازان، مقر کتاب و مکتب نرجس نامزدهای این بخش بودند.

در کارگروه زیارت و خدمات زائر نیز هیئت داوران برای انتخاب فرد برگزیده به جمع بندی نرسیده و تمامی نامزدها شایسته تقدیر شناخته شدند. نامزدهای این بخش علی محمد برادران افتخاری، مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا، جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) و اتحادیه خشکشویی و لباسشویی مشهد بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.