معاون اجرایی رئیس جمهور از کارخانه واحد تولید متانول پتروشیمی نمین بازدید کرد که ظرفیت این کارخانه ۱۵۰ هزار تن در سال است.

بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از ‌پتروشیمی نمین/ ۲ دغدغه مهم مدیران این واحد تولیدی

به گزارش قدس آنلاین، محسن منصوری در سفر به استان اردبیل برای بازدید از پروژه‌های عمرانی و مصوبات سفر رئیس جمهر، در نخستین بازدید به کارخانه واحد تولید متانول پتروشیمی نمین رفت و در جریان وضعیت این کارخانه قرار گرفت.

‌مدیر مجتمع پتروشیمی متانول نمین در این بازدید اظهار داشت: این واحد تولیدی با ظرفیت ۳۰۰ تن در حال حاضر در حال فعالیت است و ظرفیت آن در سال‌های آینده ارتقا می‌یابد.

کوروش رمضانی تصریح کرد: مشکل اساسی ما در این واحد فشار کم گاز و برق است که انتظار داریم با تعادل‌سازی در این بخش تولید پایداری را در این مجموعه شاهد باشیم تا متانول که صنعت سبز و کم خطر در کشور است، بتواند به تولیدات خود و عرضه آن به بازار اقدام کند.

وی به مشکل پرداخت تسهیلات و سود بالای بانکی نیز به عنوان دغدغه دیگر اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت سیزدهم که در حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی پیشقدم بوده، در این مسیر نیز بتواند یاریگر مجموعه تولیدی باشد.

مدیر مجتمع پتروشیمی متانول نمین افزود: ۲۰ تا ۳۰ درصد محصول تولید شده در این کارخانه و زنجیره تولید احداث شده به کارگیری شده و ۷۰ درصد محصول متانول راهی بازار می‌شود.

استاندار اردبیل نیز در این بازدید به اجرای خط دوم انتقال گاز از چلوند به اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: از شهریورماه احداث این خط انتقال دوم به پایداری گاز اردبیل کمک خواهد کرد.

سید حامد عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با حمایت دولت سیزدهم و با هدف پایداری گاز واحدهای تولیدی و صنعتی ظرفیت انتقال گاز به استان اردبیل به ۱۴ میلیون متر مکعب افزایش پیدا می‌کند تا ما بتوانیم پاسخگوی نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در انتهای خط انتقال گاز است، در ایام پیک مصرف ما با کاهش فشار و برخی موارد قطعی روبه‌رو بودیم که با انتقال خط دوم، بسیاری از این مشکلات و دغدغه‌ها رفع خواهد شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: برای تأمین برق مورد نیاز نیز قرار است در این واحد عظیم صنعتی نیروگاه سی.اچ.بی راه‌اندازی شود تا برق مورد نیاز پتروشیمی نمین تأمین شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور علاوه بر بازدید از کارخانه پتروشیمی نمین، از واحد تولیدی ام.دی.اف و تولید ورق‌های اچ.دی.اف بازدید کرده و در جریان مشکلات و دغدغه‌های این مجموعه تولیدی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.