سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه حکم اعدام متهم اصلی حمله تروریستی دوم به حرم شاه‌چراغ برای تأیید به دیوانعالی کشور ارسال شده، گفت دو متهم دیگر این پرونده نیز هر کدام در این پرونده به اتهام اجتماع و تبانی نقش داشتند، هر کدام به پنج سال حبس و اخراج و طرد از کشور محکوم شدند

حکم اعدام عامل حمله تروریستی به شاهچراغ در انتظار تأیید دیوان عالی کشور/ زمان برگزاری دادگاه قتل داریوش مهرجویی

قدس آنلاین: سخنگوی قوه قضائیه با رگامیداشت سالروز روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، همچنین نام و یاد شهادت اسطوره مقاومت و سازش ناپذیری با رژیم منحوس صهیونیستی، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اگرچه فقدان وجود مادی آن فرمانده بی‌بدیل جبهه مقاومت همچنان سخت و سنگین است، اما با رشادت‌های آن عزیز و سایر فرماندگان و تلاشگران بی مرز و بی‌ادعا الگوی مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و تجاوز و تعدی دشمنان به کیان اسلامی و ممالک مسلمان نهادینه شده و به رشد و بالندگی رسیده است.

وی ادامه داد: دشمن گمان می‌کرد که با از میان برداشتن شهید حاج قاسم سلیمانی و یا سایر شهدای جبهه مقاومت نظیر سردار شهید سید رضی موسوی لبه پیکان مقاومت علیه صهیونیست به زوال می‌گراید، اما امروز و با گذشت ۴ سال از شهادت حاج قاسم سلیمانی بی شک مشخص است که خورشید تابان تفکر ایستادگی در برابر ظلم متجاوز فرا زمینی شده و تا اضمحلال کامل صهیونیست از جوشش و خروش نمی‌ایستد.

ستایشی در ادامه گفت: در جمعه گذشته چهار سرکرده تروریست وابسته به شبکه جاسوسی رژیم پلید صهیونیستی که از مدت‌ها پیش در چتر امنیتی سربازان گمنام امام زمان (عج) گرفتار شده بودند، سرانجام با طی مراحل کامل رسیدگی قضایی و صدور حکم اعدام براساس اتهاماتی از قبیل افساد فی‌الارض و محاربه به دار مجازات آویخته شدند.

وی بیان کرد: این حکم پس از انجام کامل تشریفات قضایی از جمله اعمال بررسی‌های قانونی در مرحله دادستانی و سرانجام قطعیت یافتن حکم در دیوان عالی کشور با دقت و نگرش به موازین حقوقی و قضایی به مرحله اجرا در آمد.

این مقام قضایی تأکید کرد: پس از متلاشی شدن این باند که اطلاعات ذی‌قیمتی نیز از روابط پنهان جاسوس پروران شبکه منحوس صهیونیستی به دست آمد که نشان داد عمق پوشالی هیمنه رژیم پلید صهیونیستی همچون فروپاشی آنان در میدان تا چه میزان سست و پوسیده است و سرانجام نیز حکم اشد مجازات برای مرتکبین، عاملیین و مباشرین ارتکاب جرایم در این باند در انتظار سایر مرتبطین با این شبکه منحوس و جنایتکار خواهد بود.

تاریخ دادگاه قاتلان مهرجویی و همسرش اعلام شد

سخنگوی عدلیه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده داریوش مهرجویی و همسرش با بیان اینکه پرونده این قتل با تکمیل تحقیقات و اخذ آخرین دفاع از چهار متهم پرونده و با صدور کیفرخواست قانونی به دادگاه صالح ارسال شده است، گفت: در زمانی که این موضوع مطرح شد رئیس قوه قضائیه مقرر کردند که پرونده در عین سرعت و توجه ویژه به مؤلفه‌های دقت و صحت مورد رسیدگی واقع شود و براساس اطلاع‌رسانی قبلی در کمتر از دو ماه این مهم صورت پذیرفت و کیفرخواست پرونده صادر و به دادگاه صالح ارسال شد.

مسعود ستایشی اظهار داشت: بر این اساس این پرونده در حال حاضر در دادگاه کیفری یک استان البرز مطرح رسیدگی است و اولین جلسه رسیدگی آن در ۱۹ دی سال جاری برگزار خواهد شد.

حکم عامل حمله به شاهچراغ در دیوانعالی

وی در پاسخ به سوال دیگری در مرود آخرین وضعیت روند اجرای حکم اعدام عامل حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ هم با یادآوری اینکه ۶۵ نفر از عناصر آگاه و ناآگاه در این حادثه تروریستی دستگیر شدند و عنصر اصلی حمله به اتهام محاربه که منجر به شهادت دو تن و مجروح شدن ۱۱ نفر دیگر از هموطنان شد، همچنین ایجاد رعب و وحشت شده بود، به اعدام محکوم و پس از آن پرونده جهت تایید حکم به دیوان عالی کشور ارسال شد.

وی افزود: دو نفر دیگر هم که در این پرونده به اتهام اجتماع و تبانی نقش داشتند، هر کدام به پنج سال حبس و اخراج و طرد از کشور محکوم شدند و پرونده سایرین نیز رسیدگی شد که عمده آنها با برایشان قرار منع تعقیب صادر شد.

حکم هادی رضوی قطعی شد

سخنگوی عدلیه درباره آخرین وضعیت درخواست اعاده دادرسی هادی رضوی از متهمان فساد در بانک سرمایه هم که به ۲۰ سال حبس محکوم شده بود تصریح کرد: پرونده این فرد پس از درخواست اعمال ماده 477 از سوی وی به دیوان عالی کشور ارسال و تصمیم قانونی لازم اتخاذ شد که پرونده به شعبه دوم رسیدگی به جرایم ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارجاع شد و در نهایت اعاده دادرسی هادی رضوی رد و دادنامه اولیه مورد تأیید واقع شد بنابراین در حال حاضر پرونده در مرحله اجرای حکم قطعی است. 

پرونده‌ها و اتهامات متعدد تتلو

ستایشی در خصوص اتهامات و پورنده های تاماهی امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو پس از استزداد به ایران هم با اشاره به اینکه وی چند پرونده مختلف در دادسرعمومی و انقلاب تهران دارد که مطمح رسیدگی است و اتهامان مختلفی علیه وی مطرح شده، گفت:  یک پرونده در ارتباط با وی در ناحیه ۳۳ دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مرحله تحقیقات مقدماتی است و قرار بازداشت موقت متهم در این پرونده صادر شده در نتیجه او  هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد و در یکی دیگر از پرونده‌ها کنیز یفرخواست وی صادر شده است،.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: بعد از بازگشت و استرداد وی به کشور، بازپرس در موقعیت او حاضر شده و پرونده با کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است؛ علاوه بر این برای نامبرده در دو پرونده دیگر هم رأی غیابی صادر شده است و چنانچه اعتراضی از سوی وی صورت گیرد، رسیدگی خواهد شد.

تحقیقات طولانی در پورونده چای دبش

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده چای دبش اظهار کرد: پرونده چای دبش در مرحله تحقیقات مقدماتی است. آنچه من اطلاع کسب کردم بازپرس پرونده استعلاماتی را اخذ کرده که نتیجه این استعلامات با توجه شرایط قانونی اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی دستگاه عدلیه در تشریح اقدامات قضایی در مورد دستگیری ۲۰۰ تن از اعضای داعش و جاسوسان رژیم صهیونیستی توسط وزارت اطلاعات در شهریور ماه سال جاری که قصد اقدامات خرابکارانه در ایام اربعین را داشتند، گفت: افرادی که در این مسیر و موضوع اعلام می‌شوند در قالب یک پرونده واحد نیستند و روند کشف باندهای خرابکارانه وابسته به سرویس‌های جاسوسی یا گروهک‌ها ادامه دارد. از یک مرحله‌ای آغاز شده است و این کار مرتباً از باب ایفای وظایف و تکالیف قانونی دستگاه‌های مربوطه رصد، بررسی و توجه می‌شود.

وی با یادآوریز  اینکه در این رابطه پرونده‌های مختلفی در استان‌های مختلف مطرح رسیدگی و تشکیل شده و هم اکنون در حال رسیدگی و اتخاذ تصمیم است، گفت: اخیراً نیز اعلام کردیم چهار تن از سرکردگان یک گروهک تروریستی وابسته به سرویس جاسوسی موساد در استان آذربایجان غربی منجر به اعدام محکومان اصلی پرونده شده است. روند رصد، بررسی، رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانونی لازم نسبت به پرونده‌های مطروحه مورد توجه ویژه است و عمل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.