متخصصان و کارکنان پالایشگاه دهم پارس جنوبی با تکیه بر توان بومی، نوآوری و خلاقیت عملیات تعویض سه بستر مولکولارسیو واحد ۱۰۴ ردیف سوم به صورت برخط با موفقیت به ثبت رسید.

تعویض ۳بستر مولکولارسیو درپالایشگاه دهم پارس‌جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، محمد نعمتی مدیر پالایشگاه دهم گفت: با همت و تلاش شبانه‌روزی همکاران بهره‌برداری، تعمیرات، ایمنی و مهندسی عملیات تعویض سه بستر مولکولارسیو واحد ۱۰۴ ردیف سوم در پالایشگاه دهم با موفقیت به پایان رسید.

نعمتی افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و به کارگیری نیروهای متخصص، برای اولین بار در مجتمع گاز پارس جنوبی تعویض این بسترها در بازه زمانی ۱۳ روز انجام گرفت.

مدیر پالایشگاه دهم خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های مهم این کار انجام عملیات به صورت برخط می‌باشد. 

وی ادامه داد: با هماهنگی دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی گاز دریافتی از خط لوله سراسری پنجم به پالایشگاه فجر جم انتقال یافت و با کاهش خوراک ورودی به ردیف سوم امکان تعویض بسترها در شرایط در سرویس بودن واحد فراهم شد.

نعمتی در ادامه گفت: در مدت زمان انجام کار گاز و میعانات همراه آن به صورت کامل از سکوهای پالایشگاه دهم دریافت شد که این یک موفقیت کم نظیر می‌باشد.

مدیر پالایشگاه دهم پارس جنوبی با اشاره به میزان حفظ تولید محصولات در بازه زمانی انجام این عملیات و گفت: با تلاش و تخصص نیروهای مجرب پالایشگاه در انجام این عملیات به صورت برخط از عدم‌النفع ناشی از کاهش خوراک دریافتی از سکو به میزان ۶.۲۵ میلیون مترمکعب در روز و میعانات، پروپان، بوتان و گوگرد همراه آن به ترتیب به میزان ۶۰۰۰ بشکه، ۹۵ تن، ۱۲۰ تن و ۴۳ تن در روز جلوگیری شد.

محمد نعمتی گفت: یکی از مخاطرات انجام این کار در سرویس بودن واحد در زمان تعویض بسترها بود که با پیگیری و نظارت دقیق همکاران ایمنی در سلامت کامل و بدون ایجاد حادثه برای نفرات و تجهیزات انجام گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.