لهستان که در پی حملات امروز روسیه به اوکراین، جنگنده‌های اف-۱۶ را برای حفاظت از حریم هوایی خود اعزام کرده بود، از بازگشت این جنگنده‌ها به آشیانه خبر داد.

بازگشت جنگنده‌های اف-۱۶ لهستان به آشیانه پس از کاهش سطح تهدید

به گزارش قدس آنلاین، به‌دنبال حمله موشکی شدید روسیه به پایتخت اوکراین، لهستان با هدف حفاظت از حریم هوایی این کشور، جنگنده‌های اف-۱۶ خود را اعزام کرد اما پس از چند ساعت، از بازگشت این جنگنده‌ها به آشانه خبر داد.

در پی حملات شدید مسکو به کی‌یف، ورشو دو فروند جنگنده اف-۱۶ برای حفاظت از حریم هوایی لهستان اعزام کرد.

فرماندهی عملیاتی ارتش لهستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به دلیل کاهش سطح تهدید، عملیات جنگنده‌های لهستان و ناتو در حریم هوایی ما به پایان رسید. این جنگنده‌ها به آشیانه بازگشته و فعالیت‌های عادی خود را از سر گرفتند.

به‌دنبال حمله بی‌سابقه اوکراین به روسیه در روزهای پایان هفته که در مهم‌ترین آنها شهر مرزی بلگورود هدف قرار گرفت و دست کم ۲۵ غیرنظامی کشته شدند، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بر تشدید حملات مسکو علیه کی‌یف تاکید کرد. حمله کی‌یف پس از بزرگ‌ترین و پردامنه‌ترین حملات روسیه علیه شهرهای اوکراین صورت گرفت.

لهستان در حالی این جنگنده‌ها را اعزام کرده بود که چند روز پیش، فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور مدعی شد که یک موشک روسی از سمت اوکراین وارد حریم هوایی لهستان شده و سپس به آسمان اوکراین بازگشته است.

با این حال، ورشو پس از آنکه موفق به کشف بقایای موشک مورد ادعا نشد، روز شنبه عملیات جستجوی زمینی را متوقف کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.