عملیات پرواز حج عمره مفرده تا اطلاع ثانوی لغو شد.

عملیات حج تا اطلاع ثانوی لغو شد / عربستان مجوز نداد

به گزارش قدس آنلاین سفر زائران عمره چند ساعت قبل از اعزام لغو شد. یکی از زائران این سفر معنوی می‌گوید که «عصر روز گذشته وسایل را بسته و آماده حرکت بودیم، اما به یک باره تماس گرفتند که فرودگاه نیایید.»

اعزام زائران عمره قرار بود از امروز ۱۳ دی از ایستگاه پروازی تهران انجام شود و هماهنگی لازم در این زمینه انجام شده بود، اما زائران باز هم به سرزمین وحی اعزام نشدند. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری سعید چلندری می‌گوید که «پروازهای عربستان به دلیل صادر نشدن مجوز از سوی سعودی‌ها لغو شده‌اند.»

این در حالی است که اعزام زائران عمره از ۲۸ آذر به ۱۳ دی موکول شد و قرار بود نخستین اعزام از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران انجام شود پس از آن روزانه حداقل ۲ پرواز به عربستان صورت گیرد.

عملیات حج تا اطلاع ثانوی لغو شد / عربستان مجوز نداد

پروازهای عادی به عربستان از سال ۹۴ که عمره متوقف شد، صورت نگرفت و فقط در ایام‌ حج شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، زائران را جابجا می‌کرد. امسال با برقراری عمره رئیس سازمان حج و زیارت سیدعباس حسینی از مجوزهای لازم برای انتقال زائران توسط «شرکت‌های هواپیمایی معراج و ایران‌ایر» خبر داد.

زائران عمره از تهران، مشهد و اصفهان امروز به مقصد جده پرواز داشتند که همه پروازها به عربستان لغو شده است.

 یکی از فعالان حوزه زیارتی «بدهی ایران‌ایر به عربستان و مشکل در انتقال پول» را دلیل اصلی لغو پرواز زائران عمره می‌داند. البته یکی از مدیران دفاتر زیارتی حسین محمدی می‌گوید: «برقراری اعزام‌ها ممکن است یک هفته دیگر تأخیر داشته باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.