مدیرکل محیط زیست از صدور ۴ حکم اخطار و یک حکم پلمپ برای صنایع آلاینده خبر داد.

صدور حکم اخطار و پلمپ برای ۴ واحد آلاینده در یزد

به گزارش قدس آنلاین ، حدادزاده، با حضور در گشت مشترک پایش صنایع آلاینده در دشت یزد-اردکان، با اشاره به این که رعایت مسائل زیست محیطی و سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است اظهار کرد: با واحدهای تولید فولاد و کاشی که ضوابط زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی می‌شود.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز یزد افزود:در صورت رعایت نشدن شرایط استاندارد پلمب، قطع گاز و کاهش فعالیت برای واحدهای آلاینده اعمال می‌شود و همچنین این واحدها به عنوان واحد آلاینده معرفی و پرونده قضایی برایشان تشکیل می‌شود.

در جریان این بازدید محمدجواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اظهار کرد: واحدهای صنعتی که در مجموعه‌های صنعتی و شهرک‌ها به صورت منفرد فعالیت دارند تمام استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند تا با اقدامات سلبی و موانع تولید مواجه نشوند.

سیدرضا نورانیان مدیرکل محیط زیست استان یزد همچنین در بازدید تیم‌های گشت و پایش و نظارت گفت: ۴ واحد صنعتی آلاینده محیط زیست حکم اخطار  وبرای یک واحدصنعتی به علت شدت آلودگی حکم پلمپ صادر شد.

وی افزود: در سطح استان یزد حدود ۱۷۰ واحد صنعتی فعالیت دارند و گشت‌های نظارتی با قاطعیت و بدون اغماض با هر گونه مصادیق آلودگی آب، خاک و هوا برخورد می‌کنند. 

مدیرکل محیط زیست استان همچنین از شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با سامانه ۱۵۴۰ کارشناسان محیط زیست تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.