استقلال قهرمان نیم فصل شد و بالاتراز سپاهان و پرسپولیس به کارش خاتمه داد.

قهرمانی نیم‌فصل هیچ اهمیتی برای ما ندارد

به گزارش قدس آنلاین، صدرنشینی استقلال در شرایطی به وجود آمد که ابتدای فصل حتی علی خطیر تصور نمی‌کرد جواد نکونام با این تیم رتبه‌ای بالاتر از چهارمی را تجربه کند، اما اتحاد درون تیمی استقلال سبب شد این تیم در بهترین جایگاه ممکن قرار بگیرد.

آمار خیره‌کننده آبی‌ها در خانه!

استقلالی‌ها در حالی توانستند با کسب ۳۲ امتیاز در نیم‌فصل نخست کار خود را به پایان برسانند که اوج درخشش شاگردان جواد نکونام در دیدارهای خانگی بود؛ به‌طوری‌که آن‌ها از ۱۵ مسابقه‌شان در نیم‌فصل اول، هفت دیدار را در خانه برگزار کردند و موفق شدند هشت برد پیاپی بدست آورند تا با ثبت رکوردی خیره‌کننده، بهترین تیم خانگی نیم‌فصل نخست باشند. سپاهانی‌ها با وجود انجام هشت بازی خانگی در نیم‌فصل اول، تنها موفق به کسب ۱۸ امتیاز شدند و در جدول برترین تیم‌های خانگی هم ناکام در رسیدن به استقلال بودند.

آبی‌پوشان پایتخت پس از شکست در هفته نخست فصل گذشته لیگ برتر مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی، در ۱۴ بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر هیچ شکستی را متحمل نشده‌اند و آمار ویژه‌ای را به نام خود ثبت کرده‌اند. جالب آنکه استقلالی‌ها در ۱۲ بازی اخیر خود در فصل جاری لیگ برتر هم شکست‌ناپذیر بوده‌اند و از این حیث هم بین تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ بیست‌وسوم توانسته‌اند رکورد ویژه‌ای را به نام خود ثبت کنند و حفظ این روند شکست‌ناپذیری می‌تواند صدرنشینی آبی‌ها در فصل جاری را تداوم بخشد.

نقش جواد نکونام در رسیدن استقلال به این موفقیت بسیار حیاتی است. سرمربی جوان استقلال در این ایام که سکان هدایت استقلال را به دست گرفته، کوشید با بهترین تاکتیک ممکن تیمش را در صدر جدول نگه دارد. نکونام اما خود را همچنان در پایان راه نمی‌بیند و معتقد است ۱۵ بازی سخت و دشوار پیش روی او و شاگردانش است.

 او درباره صدرنشینی نیم فصل این جملات را به زبان آورده است:« از روز اول به شاگردانم گفتم فقط بازی به بازی پیش برویم و توجهی به رتبه تیممان در جدول نداشته باشند. این تاکتیک همیشگی ماست و تا پایان فصل باید ادامه پیدا کند. من در جلساتی که با بازیکنان داشتم به این موضوع مهم اشاره کردم. توجه کردن به رتبه سبب می‌شود از اصل غافل شویم. باید باهوش باشیم. نباید اجازه دهیم به‌سادگی رتبه‌ای که با سختی در اختیارمان قرار گرفته از دست برود. برای من برخی عناوین هیچ اهمیتی ندارد. قهرمانی نیم فصل هم همین طور است. هیچ اهمیتی برای من ندارد و برای بازیکنان هم نباید داشته باشد. به قهرمان نیم فصل هیچ چیزی تعلق نمی‌گیرد. خیلی از تیم‌ها در تاریخ لیگ برتر قهرمان نیم فصل شدند اما درپایان فصل جای خوبی نایستادند. توجه کردن به قهرمانی نیم فصل به شدت برای ما تاوان خواهد داشت».

سرمربی استقلال با اشاره به دلیل بی‌‍تفاوتی‌اش درمقابل صدرنشینی در پایان نیم فصل این توضیح را داد:« برخی می‌خواهند قهرمانی در نیم فصل را بزرگ کنند. این سبب بی‌انگیزگی بازیکنان من خواهد شد. من از ابتدا فصل تأکید کردم تا هفته آخر با قدرت و با انگیزه باید پیش برویم. الان هم همین حرف را می‌زنم. باید با هوش باشیم و گول این موفقیت‌ها را نخوریم. دست تک‌تک بازیکنان را می‌فشارم. زحمت کشیدند اما تازه در میانه‌های راه هستیم و بازی‌های سختی باقی مانده است».

 نکونام سپس گفت:« درنیم فصل دوم امتیاز گرفتن خیلی سخت و دشوار خواهد شد. به اصطلاح دروازه‌ها کوچک‌تر می‌شود و دستیابی به امتیاز خیلی سخت است. باید خودمان را آماده یک نیم فصل دشوار کنیم. نیم فصل دوم بسیار سخت‌تر از نیم فصل اول است».

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.