چهارمین اجلاسیه همایش بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای(اجلاسیه شرق کشور)، با حضور طلاب، اساتید و پژوهشگران قرانی حوزه و دانشگاه در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد.

آغاز به کار چهارمین اجلاسیه همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای در مشهد

حجت الاسلام والمسلمین صالح، نماینده جامعه المصطفی در خراسان و رئیس چهارمین اجلاسیه همایش بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای، در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به تمام شرکت کنندگان در این اجلاس قرآنی، همایش قرآنی را ابتکار ارزشمند جامعه المصطفی و محتمع قرآنی آن دانست و اظهار داشت: این همایش با استقبال فراوان در شهرهای مختلف از جمله تهران، اصفهان و مشهد برگزار و در شهرهای دیگر برپا خواهد شد.

وی با بیان این که مراسم افتتاحیه این همایش با سخنرانی های متعدد، برپایی پنل ها و کمیسیون های تخصصی ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: برنامه اختتامیه این کنگره با حضور تولیت آستان قدس رضوی در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

رئیس چهارمین اجلاسیه همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای ضمن تقدیر از همکاری و همراهی تمام نهادی استان خراسان، حضور پرشور فرهیختگان، اساتید و طلاب را نمایی از این همدلی توصیف نمود و اظهار داشت: از مجمع عالی دانشگاه های استان، استان قدس رضوی، استاندار، شهرداری و شورای شهر و تمام مجموعه های علمی و فرهنگی استان قدردانی می کنم.

وی در ادامه توسعه و تبیین معارف قرآنی در سطح جامعه را نخستین و مهم ترین هدف برگزاری این کنگره دانست و ابراز داشت: وظیفه اصحاب قلم اعم از حوزه و دانشگاه و تمام افراد تاثیرگذار این است که با تدبر در قرآن کریم این آموزه‌ها را در بسترهای مختلف جامعه نشر و بسط دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صالح معرفی شخصیت مبتکربا نوآوری های علمی و تطبیق نیازهای جامعه امروز به قرآن کریم در اندیشه راهبردی امام خامنه ای را از دیگر اهداف همایش دانست و ابراز داشت: ایجاد تفکر و تدبر در اندیشه فرهیختگان، تربیت پژوهش گر در تولید محتوای قرآنی مبتنی بر قرائت اندیشه امامین انقلاب و تطبیق قرآن کریم با نیازهای امروز و ورود آموزه های قرآنی برای اداره و حاکمیت جامعه از مهم ترین اهداف این کنگره است.

آغاز به کار چهارمین اجلاسیه همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای در مشهد

وی مشهد مقدس را خاستگاه اصلی درس تفسیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: وجود شاگردان مقام معظم رهبری و حلقه تفسیری ایشان از جمله ویژگی های این منطقه و فرصتی برای توسعه پژوهش ها و دستاوردهای قرآنی است.

نماینده جامعه المصطفی در خراسان بیان ساده و روان و قابل فهم برای عموم جامعه را از ویژگی های این تفسیر دانست و با بیان این که تفسیر رهبر معظم انقلاب فارغ از اصطلاحات پیچیده علمی از بن مایه های فاخر محتوای علمی برخوردار است، اظهار داشت: رویکرد تفسیری مقام معظم رهبری از مقدمات ظاهر پرهیز نموده و از تکرار و اضافه برای انتقال پیام برخودار است.

وی با بیان این که هماهنگی محتوایی در هندسه معارف قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان دهنده تسلط محتوایی ایشان به منظومه قرآنی است، ادامه داد: رویکرد اجتماعی و سیاسی و تربیتی معظم له قران را در امتداد اعصار قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالح گفت: اگر علما و اندیشمندان و پژهشگران نتوانند نیازهای امروز جامعه را از قرآن کریم استخراج کنند در پاسخ گویی به نیاز جامعه ابتر خواهند ماند.

وی در ادامه به فرازهایی از اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب و رویکرد تفسیری ایشان در مواجهه با آیات اشاره نمود و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب امتداد اجتماعی قرآن را در رویکرد تفسیری و تبینی مبتنی بر اندیشه قرانی حفظ نموده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.