وزیر دفاع و پشتیبانی درباره حضور ناوشکن البرز در دریای سرخ همزمان با استقرار ائتلاف آمریکایی بر علیه نیروهای یمن در این منطقه و پیام این مأموریت، با بیان اینکه حضور ما در همه آب‌ها یک حضور امنیت‌ساز است و محدودیتی برای خود قائل نیستیم، گفت: به‌ویژه دراین منطقه حساس تحولات را بطور کامل رصد می‌کنیم.

حضور ناوشکن البرز در دریای سرخ امنیت ساز است/ هرکجا لازم باشد در آسمان، زمین و دریا حضور خواهیم داشت

امیر آشتیانی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره پیام اعزام ناوشکن البرز نیروی دریایی راهبردی ارتش به دریای سرخ همزمان با استقرار ائلااف دریایی به رهبری آمریکا علیه نیروهای یمن در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: حضور ما در همه آب‌های منطقه و بین‌المللی یک حضور امنیت‌ساز است و هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم، به‌ویژه در این منطقه که منطقه حساسی است، رصد کامل تحولات را انجام می‌دهیم و هر کجا که لازم باشد در آسمان، دریا و زمین حضور خواهیم داشت ...

وی درباره اینکه این حضور نظامی در ارتباط با حمایت از نیروهای یمنی است و می‌تواند از تنش‌آفرینی نیروهای امریکایی ومؤتلف با آن کم کند؟ گفت: یمن قطعاً مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است و دره مه ابعاد از آنها حمایت می‌کنیم. اما نیروهای یمن مستقل و پیشرو هستند و علیه نظام سلطه گام برمی‌دارد و هر کشوری در این مسیر باشد حتماً حمایت منطقه و کشورهای منطقه قرار خواهد داشت.

وی تأکید کرد: اساساً ما هرکجا که احساس کنیم نیاز به حضور داریم، حاضر می‌شویم و مانعی در برابر ما وجود ندارد.

آمریکا تعادل منطقه را به هم ریخته

وزیر دفاع در بخش دیگری درواکنش به ترور معاون دفتر سیاسی حماس با تأکید بر اینکه دشمنی آمریکا تمام شدنی نیست و این دشمنی به ضرر خودشان است، گفت: آمریکا تعادل منطقه‌ای را به هم ریخته و تبعاتش دامن آنها را خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: قطعا با چنینی اقداماتی در منطقه، انسجام علیه سیاست های آمریکا  را شاهد خواهیم بود. در ضمن خطاهای راهبردی این چنینی منطقه را متشنج می‌کند و دود آن به چشم خودشان خواهد رفت.

آشتیانی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما حمایت از کشورهای مستقل، جبهه مقاومت و کشورهایی است که به دنبال مواجه با نظام سلطه مواجه و برخورد با آن هستند، اظهار داشت:ما این کشورها را در همه ابعاد حمایت می‌کنیم.

وی یادآور شد: در مباحث تسلیحاتی هم به همین شکل است. جمهوری اسلامی امروز در اوج اقتدار در این زمینه قرار دارد. دستاوردهای بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف نظامی داشتیم و حتماً از کشورهایی که می‌خواهند در مسیر استقلال و آزادی خودشان حرکت می‌کنند و می‌خواهند امنیت‌شان را حفظ کنند حمایت می‌کنیم. در این مسائل حتماً قواعد و قوانین بین‌المللی را هم رعایت می‌کنیم.

امیر آشتیانی ادعای مقامات دولت آمریکا درباره نقش ایران در حمله پهپادی به یک نفتکش در اقیانوس هند را فرافکنی خواند و گفت: خطاهای راهبردی آنها در منطقه که تمام اذهان مردم کشورهای دنیا را به محکومیت این اقدامات رسانده است، آمریکایی‌ها را به شرایطی کشانده که برای فرار از این وضعیت ممکن است اتهامات مختلفی را به کشورهای بسیاری بزنند در حالی که پایه و اساسی هم ندارد.

آشتیانی با تأکید بر این‌که «دشمنی آمریکا تمام‌شدنی نیست و ادامه دارد»، گفت: این امر به ضرر خود آنان است. آمریکا به منطقه ما آمده و تعادل منطقه‌ای را بهم ریخته‌اند که تبعات آن دامن‌شان را خواهد گرفت. اقدامات آمریکا باعث ایجاد انسجام بسیار قوی و محکمی علیه سیاست‌های آمریکا در منطقه و جریان و تداوم آن می‌شود.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره ترور صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس و تاثیر آن در گسترش جنگ در منطقه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها هر چقدر خطاهای راهبردی در منطقه انجام دهند منطقه را متشنج خواهند کرد و دود آن به چشم خودشان خواهد رفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.