نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روایتی ناگفته و جدید از نحوه دریافت نشان عالی ذوالفقار توسط این شهید والامقام اعلام کرد.

روایتی ناگفته از دریافت نشان ذوالفقار شهید سلیمانی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی شیرازی روز چهارشنبه در مراسم یادبود چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در مصلای امام خمینی تبریز، با بیان اینکه بلافاصله پس از نابودی داعش به همراه فرماندهان ارشد سپاه و نیروهای مسلح پیشنهاد تشویق برای فرماندهان حاضر در عملیات های شکست داعش را ارایه کردم که با مخالفت شدید سردار سلیمانی مواجه شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی در برابر اصرارم، گفت: من اجازه چنین کاری را نمی دهم، چون اگر قرار بر تشویق فرماندهان حاضر در برابر داعش باشد باید بنده هم در این لیست قرار بگیرم که به هیچ عنوان با این پیشنهاد موافق نیستم.

وی ادامه داد: بنا بر اصرار بنده، سردار اعلام کرد اگر بنا بر این است من محضر مقام رهبری می روم و رفت و اعلام کرد:" اگر این تشویق دستور است بنده مطیع کامل اوامر فرماندهی کل قوا هستم، اما دوست دارم این قضیه علنی نشده و اعلام عمومی نشود."

وی با اشاره به اینکه به رغم مقاومت سردار سلیمانی در نهایت ۱۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ نشان عالی ذوالفقار بر سینه او نشست، یادآور شد: بنده عصر همان روز پیام تبریکی برای سردار فرستادم که خیلی سریع در خبرگزاری ها انعکاس یافت و حدود نیم ساعت بعد سردار سلیمانی با بنده تماس گرفت و اعتراض کرد که چرا موضوع را عمومی کرده ام که در پاسخ گفتم این اقدام با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آنچه که سردار سلیمانی را محور مقاومت و مرد بزرگ جبهه مقاومت کرد نه بهره مندی از تسلیحات نظامی که بنده خاص خدا بودن بود، اظهار کرد: او هیچ گاه از خودش نگفت و طی چند دهه رفاقت با او همواره از خودش گریزان بود و همه موفقیت ها و مسایل را ناشی از حضور و حمایت های مردمی و وجود رزمندگان جان بر کف می دانست.

شیرازی به نقش ممتاز و بی مانند سردار سلیمانی در نابودی داعش و بازگشت آرامش به منطقه اشاره کرد و گفت: او کسی بود که هیچگاه خود را تبلیغ نمی کرد و به شدت با آن مخالف بود، به گونه ای که کمتر سخنرانی می کرد، مگر اینکه دعوتی از سوی خانواده های شهدا به دستش می رسید که در این صورت می گفت: من در مقابل خانواده های شهدا تسلیم هستم.

وی با بیان اینکه آنچه که سردار سلیمانی را محور مقاومت و مرد بزرگ جبهه مقاومت کرد نه بهره مندی از تسلیحات نظامی که بنده خاص خدا بودن بود، اظهار کرد: او هیچ گاه از خودش نگفت و طی چند دهه رفاقت با او همواره از خودش گریزان بود و همه موفقیت ها و مسایل را ناشی از حضور و حمایت های مردمی و وجود رزمندگان جان بر کف می دانست.

شیرازی، شهید سلیمانی را کسی معرفی کرد که بر نفس خود پا گذاشته و خود را ندید و فقط خدا را می دید و این از آثار بسیار مهم نفس قدسی امام راحل در تربیت نسلی بود که انقلاب را با اعمال، گفتار و رفتارهای جهانی خود صادر کردند.

وی ادامه داد: شاگردان مکتب امام خمینی(ره) و در راس آنها مقام معظم رهبری و شخصیت هایی همچون شهید باکری ها، همت ها و سلیمانی ها امروز مایه ثبات و قدرت نظام اسلامی در عرصه های مختلف جهانی هستند و این انقلاب به برگکت خون شهدا روز به روز قوی تر به راه خود ادامه می دهد.

شیرازی سردار شهید سلیمانی را شکل دهنده بسیج جهانی اسلام توصیف و اضافه کرد: او بسیج را به درون جامعه لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهای اسلامی برد و امروز شاهد گسترش نفوذ اسلام و انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان هستیم.

وی افزود: بر اثر اقدامات تاریخی و بی نظیر سردار سلیمانی در منطقه، امروز آمریکا و اروپا در برابر قدرت حزب الله لبنان عاجز مانده اند و این یعنی ما به قله نزدیک می شویم و شکی در آن نباید کرد.

شیرازی از شهید سردار سلیمانی به عنوان شهید بزرگ جبهه مقاومت یاد کرد که توانست با رشادت، فداکاری و تبعیت محض از ولایت فقیه پله های ترقی در راه معرفی اسلام ناب محمدی را طی کرده و در نهایت به درجه رفیع شهادت برسد.

تبعیت محض از ولی فقیه توصیه شهید سلیمانی است

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی امروز در سطح جهان مایه مباهات و افتخار ایرانیان است، سردار شهید سلیمانی را از جمله شخصیت های بی مانند نظام اسلامی برشمرد که باعث گسترش نفوذ اسلام در منطقه و جهان شد.

سردار اصغر عباسقلی زاده اظهار کرد: با ترور سردار سلیمانی وجدان های خفته جهان بیدار شد و تمام آزادی خواهان جهان به ماهیت شوم و پلید استکبار آگاه شدند.

وی انزجار از ترور شهید سلیمانی را به حدی گسترده و وسیع دانست که نه تنها در کشورهای اسلامی که در داخل آمریکا و کشورهای اروپایی موج جدید علیه نظام سلطه به راه افتاد که هنوز هم این جریان در اقصی نقاط جهان ادامه دارد و بلکه روز به روز تقویت می شود.

عباسقلی زاده خیزش جهانی در حمایت از مردم غزه و اعلام انزجار از اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل را از جمله دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی برشمرد که امروز مردم ستم دیده غزه مرگ با عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح می دهند.

وی خواستار مطالعه وصیت نامه سردار سلیمانی توسط آحاد مردم شد و ادامه داد: این وصیت نامه سرشار از نکته های بسیار ظریف درباره ثبات قدم در راه آرمان ها و اصول عالی انقلاب اسلامی است که عمل به آن می تواند منجر به سعادت شود.

عباسقلی زاده دامن نزدن به اختلافات در بین مسئولان و خواص جامعه را از نکات بارز وصیت نامه سردار سلیمانی بیان و اضافه کرد: باید توجه داشت که هر گاه اختلافی بین خواص جامعه به وجود آید مسیرهای موفقیت به سرعت بسته می شود.

وی افزود: تبعیت محض از ولی فقیه از توصیه های مورد تاکید شهید سلیمانی به مردم است که باید در این خصوص تبلیغات گسترده صورت بگیرد تا آحاد جامعه نسبت به اهمیت این موضوع پی ببرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.