پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت تیم ملی در جام ملت‌ها صحبت کرد.

پاشازاده: هرکس می‌گوید تیم‌ ملی باید قهرمان شود، چیزی از فوتبال نمی‌فهمد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی پاشازاده در مورد وضعیت استقلال و قهرمانی این تیم در نیم فصل و همچنین حضور تیم ملی در مسابقات جام‌ ملت‌های آسیا صحبت کرد. 

استقلال قهرمان نیم فصل شد، اتفاقی که کمتر کسی به خاطر برگرداندن امتیازات سپاهان آن را پیش‌بینی می‌کرد.

با مشکلاتی که استقلال از ابتدای فصل داشت کار بزرگی کرد و به نظرم تیم نکونام برای کسب این عنوان کار مهمی انجام داد.

به نظر می‌رسد رسیدن به این عنوان در این مقطع یک معجزه بود.

چرا معجزه؟! این نتیجه تلاش تیم است. استقلال در این راه رنج بسیار برد.

بازگشت امتیاز دو تیم سپاهان و پرسپولیس این تصور را ایجاد کرد و اگر سپاهان سه بازی پشت سر هم نمی‌باخت شاید این اتفاق هرگز نمی‌افتاد.

این هم از قشنگی‌های فوتبال است که هیچ چیز آن غیر قابل پیش‌بینی نیست. البته به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند، اما با وجود این کار استقلالی‌ها بسیار با ارزش بود.

نکته‌ای که این چند وقت همه را شوکه کرده این است که قانون سقف بودجه هیچ کاربردی نداشت و به نظر می‌رسد تمام تیم‌ها نیم فصل سر کار بودند!

اینجا لیگ ایران است و نباید برای شما چیزی تعجب داشته باشد. در فوتبال ما احتمال بروز هر اتفاقی هست. کلاً همه چیز به هم می‌خورد و نباید بابت اینگونه مسائل شگفت‌زده بشوید.

بعد از آخرین بازی نیم فصل در نهایت یحیی گل‌محمدی و مورایس استعفا دادند و با توجه به اینکه این هفتمین استعفای گل‌محمدی بود مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

من هیچ‌وقت در مورد چیزی که از آن اطلاع دقیق ندارم اظهارنظر نمی‌کنم. ما نمی‌دانیم در تیم این دو نفر چه اتفاقی افتاده است. اما در مورد مورایس باید بگویم حق داشت. بیچاره مورایس اگر در این لیگ دیوانه شود هم من به او حق می‌دهم. هیچ قانونی درست اجرا نمی‌شود. درست در زمانی که به بازیکنانش نیاز داشت آنها را محروم کردند!

نکونام بعد از پایان نیم فصل اول لیست خود را به باشگاه داد و در لیست او چهره لژیونرها به چشم می‌خورد. نظر شما در این خصوص چیست؟

نظر خاصی ندارم. هر مربی حق دارد که دنبال بهترین بازیکنان باشد و قطعاً نکونام هم چنین نظری دارد. اجازه بدهیم این مربی کار خودش را انجام دهد.

شما به عنوان کارشناس فکر می‌کنید استقلال در کدام پست به بازیکن نیاز دارد؟

من فکر می‌کنم استقلال در پست هافبک نیاز ضروری به گرفتن بازیکن دارد. البته نمی‌دانم نکونام قرار است با چه سیستمی تیم خود را به زمین بازی بفرستد اما اگر با سیستم نیم فصل اول باشد، در پست دفاع نیز نیاز به ترمیم دارد.

تیم ملی در اردو به سر می‌برد و بزودی هم باید در رقابت‌های آسیایی بازی کند. نظر شما در خصوص شرایط تیم ملی چیست؟

من فقط می‌توانم آرزوی موفقیت برای تیم ملی داشته باشم و نظری ندارم. فقط همین را می‌دانم که هیچ تفکر و برنامه‌ای پشت کارها نیست.

خیلی‌ها می‌گویند این تیم ملی باید حتماً قهرمان آسیا شود، نظر شما در این خصوص چیست؟

هر کسی این نظر را داده از فوتبال هیچ چیز نمی‌فهمد. شما نگاه کنید ژاپن و کره چند لژیونر دارند؟ عربستان مگر برای این بازی‌ها برنامه‌ریزی نکرده است؟ پس در نظر بگیرید چقدر آن ادعا می‌تواند بی‌اساس باشد. اما ای کاش این تیم ملی حداقل جوان بود که برای جام جهانی پشتوانه داشتیم.

اما تیم‌های خوبی مثل تیم نوجوانان ما بعد از رقابت‌های جهانی به حال خود رها شدند!

دقیقاً همینطور است. به همین دلیل می‌گویم هیچ تفکری پشت کارهای فوتبالی ما نیست و باید خودمان را به دست تقدیر بسپاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.