رییس جمهور در دور دوم سفرهای هیات دولت به استان زنجان علاوه بر حضور در اجلاسیه نماز برخی از طرح های عمرانی و صنعتی این استان را افتتاح خواهد کرد.

رئیسی: زنجان پایتخت شور و شعورحسینی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دور دوم سفرهای استانی خود و هیأت دولت امروز شنبه به استان زنجان سفر کرد.

واگذاری بیش از ۷ هزار پروژه مسکن، بهره برداری از یک واحد بزرگ گلخانه‌ای، سخنرانی در اجتماع مردم استان زنجان، سخنرانی در سی امین اجلاسیه سراسری نماز و شرکت در جلسه شورای اداری استان زنجان بخشی‌های از برنامه‌های رئیس جمهور به استان زنجان است.

پیش تر قرار بود رئیس جمهور طی روزهای جمعه و شنبه در استان زنجان حضور داشته باشد اما با توجه به حوادث تروریستی در کرمان و شهادت جمعی از هموطنان‌مان، این سفر با یک روز تأخیر انجام شد.

۱۰:۱۱ بازدید وزیر کشور از تقاطع غیرهم سطح زنجان

وزیر کشور در جریان دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان از تقاطع‌های غیرهم‌سطح و اصلاح هندسی محور شهیدان کریمی زنجان بازدید کرد.

این پروژه را می‌توان بزرگ‌ترین پروژه ترافیکی شهر زنجان قلمداد کرد که کلنگ آن از اوایل امسال در راستای رفع مشکل ترافیکی غرب شهر زنجان بر زمین زده شد.

گفتنی است، برای احداث این پروژه که شامل چهار تقاطع غیرهم‌سطح، یک پل روگذر و دو اصلاح هندسی ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

۱۰:۰۴ واگذاری ۷۱۸۳ واحد مسکونی در زنجان

رئیسی: زنجان پایتخت شور و شعور است/ واگذاری بیش از ۷ هزار واحد

با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در استان زنجان، هفت هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف به متقاضیان در استان واگذار شد.

یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ساخته شده در اراضی دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در این سفر به متقاضیان تحویل داده شد.

عملیات آماده سازی زمین برای ساخت ۱۰۰۰۰ مسکن روستایی و شهری برای واگذاری به متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن صورت گرفت.

همچنین بقیه واحدهای آماده افتتاح شامل بهره برداری از یک هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی خود مالکی طرح نهضت ملی مسکن، ۷۷۰ واحد مسکونی نوسازی شده بافت فرسوده در بازآفرینی شهری و ۴۰۰۰ مسکن روستایی در استان زنجان به متقاضیان تحویل داده شد.

همچنین به طور همزمان با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، به ۷۰۰ متقاضی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برای ساخت ۱۰۰۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن، زمین داده شد.

۹:۴۷ استقرار صنایع در حریم رودخانه‌ها مساله مهم زنجان است

ایرج حشمتی در جریان دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان در حاشیه میز ارتباطات مردمی نماینده تام‌الاختیار سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه مسئله استقرار صنایع در حریم کیفی و کمی رودخانه یکی از مسائل مهم استان زنجان است، افزود: در این خصوص شرکت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو باید اظهار نظر صریح خود را اعلام کنند تا بتوانیم تصمیم‌گیری کرده و به فعالان اقتصادی پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: در آستانه دومین سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان زنجان، به همراه مسؤول بازرسی، مدیریت عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط‌زیست، میز خدمت استان زنجان برپا شده و پاسخ‌گوی فعالان اقتصادی استان هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه این فعالان مشکلاتی را در رابطه با تولید داشتند که در برخی موارد با صدور دستورهایی، مقرر شد تا با رعایت الزامات زیست‌محیطی، مشکل‌شان حل شود، اظهار کرد: برخی دیگر از این درخواست‌ها نیازمند مطرح شدن در کمیسیون ذیل ماده ۱۱ دارد که لازم است سایر دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های صنعتی نیز نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه یکی از مشکلات فعالان اقتصادی استان مربوط به مجوزهای سامانه جامع محیط‌زیست است که وزارت صمت نیز باید عضو این سامانه می‌شد اما هنوز این اتفاق نیفتاده و مجوز احداث به صورت دستی صادر می‌شود، ادامه داد: این موضوع باعث زمان‌بر شدن صدور مجوزها شده است، لذا انتظار می‌رود اداره‌کل صمت استان زنجان هرچه زودتر در سامانه عضو شده تا روند بررسی و صدور مجوزها تسریع شود.

حشمتی با یادآوری اینکه مسئله دیگر مربوط به خسارتی بود که امسال و سال‌های گذشته حیات‌وحش به باغات و مزارع در حاشیه مناطق وارد کرده بودند، خاطرنشان کرد: این افراد از سال‌های گذشته طلب دارند که مقرر شد هماهنگی لازم برای پرداخت مطالبات مردم پیگیری شود.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست اضافه کرد: بر این اساس تفاهم‌نامه صندوق ملی محیط‌زیست با بیمه رازی برای پرداخت خسارات حیات‌وحش به مردم منعقد شده است تا این خسارات در اسرع وقت پرداخت شود.

۹:۴۰ سخنرانی رئیس جمهور در بدو ورود به زنجان

۹:۱۸ رئیسی: آمار بیکاری در استان زنجان کاهشی است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح شنبه در بدو ورود به زنجان در مورد اهداف دور دوم سفر به استان زنجان اظهار کرد: در دور اول با توجه به نیازهای استان مصوباتی داشتیم و طبیعتاً دور دوم سفر پیگیری مصوبات دور اول است تا ببینیم چه کارهایی انجام شده است.

وی عنوان کرد: گزارش‌هایی که از استان داریم حاکی از این است که مدیران استان و استاندار همت کردند و کارهای خوبی پیش رفته و برخی در دست اقدام و اجرا است.

رئیس‌جمهور مساله مسکن را از نکات مهم سفر به استان زنجان خواند و گفت: استان زنجان پیشرفت خوبی هم واگذاری زمین و هم مسکن دارد و بخشی از مسکن‌ها به نتیجه رسیده و به مردم واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال که یکی از نگرانی‌های جدی مردم استان است، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد درصد بیکاری در استان زنجان کاهش جدی داشته و ایجاد اشتغال و راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل از موضوعاتی است که در استان دنبال شده است.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده از طریق نماینده مقام معظم رهبری در استان، نمایندگان استان، علما، بازاریان و فرهیختگان به نتایجی رسیدیم و انجام اکثر مصوبات و نیازهای استان موارد را مطرح می‌کنیم تا به نتیجه قطعی برسیم و مسؤولان استانی نیز با کار جهادی امور را دنبال کنند که مردم عزیز استان رضایت بیش از پیش داشته باشند.

وی با عذرخواهی از مردم زنجان برای تأخیر یک روزه در سفر یادآور شد: قرار بود جمعه در استان خدمت مردم استان برسم اما به دلیل ضرورت حضور در استان کرمان و عرض احترام به خانواده معزز شهدا و پیگیر برخی مسائل امنیتی باید در استان کرمان حضور پیدا می‌کردم.

رئیس جمهور تأکید کرد: مردم زنجان عذر من را بپذیرند و امروز در سی امین اجلاس سراسری نماز و سایر جلسات شرکت می‌کنیم.

رئیسی اضافه کرد: مردم زنجان عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را از آن خود کرده‌اند و با این نماد در کشور شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: ادای احترام می‌کنیم به خانواده معزز شهدا، خانواده ایثارگران و ۳۵۰۰ شهید، علما، مفاخر و حکمای استان زنجان که نه تنها برای این استان بلکه برای جهان اسلام موجب فخر و مباهات هستند.

۸:۲۴ رئیس جمهور وارد زنجان شد

رئیسی: زنجان پایتخت شور و شعور است/ واگذاری بیش از ۷ هزار واحد

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح شنبه وارد شهر زنجان و در فرودگاه این شهر مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار زنجان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسؤولین استان قرار گرفت.

مادر شهیدان خالقی پور با حضور در فرودگاه بین‌المللی شهدای شهر زنجان، ورود رئیس‌جمهور و هیأت دولت را به استان زنجان خیرمقدم گفت.

مردم استان زنجان در حالی خود را مهیای میزبانی از رییس جمهور و هیات دولت کرده‌اند که در آبان ۱۴۰۰ نیز افتخار میزبانی از این کاروان را داشتند و اینک بعد از گذشت ۲ سال بار دیگر آغوش پرمهر خود را امیدوارانه بر مهمانان عزیزی گشوده‌اند که با خود برکات و دستاوردهای زیادی را برای مردم «دیار غواصان دریا دل» به همراه خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.