معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه گفت: در راستای افزایش ایمنی تردد ،طرح ۲ بانده کردن جاده ساحلی گناوه - بوشهر به طول ۴۰ کیلومتر با  ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار فعال شده است.

آغاز ۲ بانده کردن جاده ساحلی گناوه به بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، مسلم سلیمانی روز شنبه در پایان بازدید اردوی کاروان پیشرفت فعالان اجتماعی استان بوشهر از طرح‌های اقتصادی و عمرانی این شهرستان اظهار کرد: در راستای فرمایش رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اطلاع رسانی خدمات و عملکرد و نظام و دولت به مردم، اردوی کاروان پیشرفت با حضور شماری مدیران استانی و شهرستانی به همراه فعالان اجتماعی با محوریت بازدید از طرح های اقتصادی و عمرانی به میزبانی شهرستان برپا شده است.

وی گفت: طرح ۲ بانده کردن جاده ساحلی گناوه – بوشهر یکی از نیازها و آرزوهای دیرینه مردم است که در یک ماه اخیر تجهیز کارگاه و با حضور سه پیمانکار فعال شده است.

معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه افزود: باتوجه به اینکه جاده ساحلی گناوه – بوشهر هم اینک به صورت یک بانده بوده و در طول سال تصادفات ناگواری در آن رخ داده است، اجرای این طرح نقش بسزایی در تسهیل تردد و کاهش تصادفات درپی دارد.

وی یادآورشد: اعتبار این طرح از محل اعتبارات نفت تامین شده است.

سلیمانی گفت: سایت پرورش میگوی" رودشور شمالی" از دیگر طرح های مهم عمرانی بازدیده شده در این شهرستان با هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح دارای ۵۲ حوضچه پرورش میگو است که در هر حوضچه ۵۰ هکتار درحال اجرا است و بخشی از آن سال گذشته به بهره برداری رسید و تعداد دیگری نیز امسال فعال می شوند.

معاون امورعمرانی فرمانداری گناوه بیان کرد: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه قطب تجاری است و بیش از ۵۰۰ شناور تجاری در آن فعالیت دارند، مشکلات عدیده ای در ساماندهی اسکله و تردد دریایی وجود دارد که با اجرای طرح توسعه بندر مشکلات رفع می شود.

سلیمانی افزود:برای این طرح ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و با ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از طرح توسعه بندر گناوه ، شناورهای پنج هزار تنی در این بندر پهلوگیری خواهند کرد و رونق و شتاب مضاعفی به اقتصاد و تجارت و دریانوردی این منطقه می‌دهد.

معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه بیان داشت: کارخانه مرغ مادر به عنوان یکی از طرح‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر با اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان اجرایی شده است که کمک شایانی در رونق و توسعه بخش کشاورزی و تولید جوجه گوشتی می‌کند.

وی اضافه کرد: سردخانه نگهداری تولیدات آبزی ماهی و میگو با ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های اقتصادی در حال اجرا توسط بخش خصوصی در شهرستان است .

سلیمانی گفت: طرح تولید نوشیدنی های انرژی از طرح های خاص در کشور با شش هزار میلیارد ریال اعتبار و توسعه کارخانه تولید فندک با چهار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار از طرح‌های مهم اقتصادی در شهرک صنعتی بندرریگ در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.