اجازه بدهید فعلا حرفی نزنم اما ممکن است تا دو هفته آینده تکلیف همه چیز روشن شود و این اتفاق رخ دهد، به صورتی که تا پایان فصل بازی های این تیم در مشهد و از فصل آینده هم تمرینات و هم بازی ها در مشهد انجام شود.

تاج فیروز: با ارفاق به عملکرد خودم نمره ۱۰می‌دهم/ تا ۲ هفته دیگر تکلیف نماینده مشهد در لیگ برتر فوتبال مشخص می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  پس از انتخاب علیرضا تاج فیروز به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان خراسان رضوی بسیاری از کارشناسان و منتقدان بر این باور بودند به واسطه شناخت کامل وی از ایرادها و اشکالات موجود در ورزش استان، بستر مناسب برای برطرف شدن چالش‌های موجود به وجود می‌آید اما تحول شگرفی در ماه های اخیر با وجود تاج فیروز در ورزش استان رقم نخورد به همین دلیل به سراغ مدیرکل رفتیم تا وی در این ارتباط گفت و گو مفصلی داشته باشیم که در ادامه حاصل این گفت و شنود را با هم مرور خواهیم کرد.

* به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی عملکرد خود را در شش ماهه گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید و اگر بنا به نمره دادن به خودتان باشید، چه نمره ای را برای خود در نظر می گیرد؟

سوال سختی است، خب طبیعتا عملکرد ما در این مدت عملکرد خوبی نبوده به همین دلیل با کمی ارفاق و نگاه کردن نیمه پر لیوان شاید بتوانم از ۲۰ نمره، عدد ۱۰ را برای عملکرد خودم در نظر بگیریم،اگر بدون تعارف درباره وضعیت فعلی ورزش استان بخواهیم اظهارنظر کنیم، نگاه واقع بینانه اینست که وضعیت کنونی اصلا قابل قبول نیست!

*پس با این اوضاع قبول دارید که اوضاع زیاد مساعد نیست و شرایط باید به کلی تغییر پیدا کند؟

طبیعتا اوضاع و احوال ایده آل نیازمند تلاش و پشتکار همه ارکان ورزشی استان خراسان رضوی است، تا مادامی که تمام ارکان اچرایی و تصمیم گیرنده با انرژی کامل پای کار نیایند، اوضاع ایده آل رقم نخواهد خورد، البته که در این مدت بیکار نبودیم و تا جایی که در توانمان بوده تلاش کردیم به حد قابل قابل رفتار کنیم و مشکلات پیش روی ورزش را برطرف کنیم اما با این حال هنوز به مرحله ایده آل نرسیدیم و باید در این راستا انرژی بیشتری صر کنیم تا کار با کیفیت بیشتری پیش برود.

* قبول کنید تا مادامی که رشته های مختلف ورزشی در لیگ برتر آن حوزه حضور نداشته باشند، ما از نگاه افکارعمومی  عملکرد قبال قبولی نداریم اما وقتی تیم های لیگ برتری ما زیاد باشند،نرخ حضور ملی پوشان ایرانی در اردوی های تیم ملی نیز افزایش پیدا می کند آنگاه ما می توانیم ادعا کنیم موفق عمل کردیم!

- این نکته را کاملا قبول دارم، اما تا همین جای کار هم ما تمام توان و پتانسیل خود را برای حمایت از نمایندگان ورزشی در لیگ های برتر به کار بردیم در حالی که ممکن بود والیبال و بسکتبال با تصمیم مدیران‌شان قید تیمداریرا بزنند اما با پیگیری متعدد و فراوان تلاش کردیم که این اتفاق رخ ندهد. ساعت ها برای متقاعد کردن مدیران این باشگاه وقت گذاشتیم تا در نهایت متقاعد شدند که قید تیمداری را نزنند.

اما با این وجود من حرف شما را کاملا قبول دارم که ما تا زمانی که تعداد تیم های لیگ برتری استان را افزایش ندهیم نمی توانیم ادعا کنیم موفق بودیم، به همین دلیل در حال تلاشیم که این اتفاق به زودی رقم بخورد.

* مثلا رایزنی برای واگذاری امتیاز یک باشگاه لیگ برتری، که چند روز پیش نیز با واکنش هایی همراه بود؟

باید بپذیریم که فوتبال هواداران بسیار زیادی دارد و ما با در اختیار گرفتن یک امتیاز تیم لیگ برتری می توانیم شور و نشاط را به جامعه ورزشی استان بازگردانیم و اتفاقات مطلوبی را رم بزنیم،البته که کار سختی است اما این اتفاق کاملا شدنی است.

* شاید از نظر رایزنی انتقال امتیاز یک تیم به مشهد با تلاش فراوان شدنی باشد اما هنر مدیریت آن کار بسیار سختی ایت، چون ممکن است بعد از ابومسلم، پیام، سیاه جامگان و پدیده دوباره شاهد یک اتفاق تکراری و تلخ در زمینه حذف و سقوط این تیم رقم بخورد.

در تلاشیم این اتفاق رخ ندهد، به همین دلیل پیش از اینکه این انتقال قطعی شود، ما با رایزنی هایی که با صنایع و مسوولان استانی داشتیم تلاش کردیم از نظر سخت افزاری و نرم افزاری مشکلات پشتیبانی و مالی آن را برطرف سازیم.

*چقدر امیدوارید که انتقال تیم لیگ برتری به مشهد انجام شود؟

من تمام تلاش خودم را به کار بستم اما اجازه بدهید فعلا حرفی نزنم اما ممکن است تا دو هفته آینده تکلیف همه چیز روشن شود و این اتفاق رخ دهد، به صورتی که تا پایان فصل بازی های این تیم در مشهد و از فصل آینده هم تمرینات و هم بازی ها در مشهد انجام شود.

* چه ضمانتی وجود دارد که سرنوشت این تیم به مانند سایر تیم های لیگ برتری مشهد منجر نشود، آنگاه دیگر این ضعف کاملا آشکار می شود که معضل مدیریت در ورزش استان باعث بروز چنین مشکلات شده است!

فعلا در این رابطه حرفی نمی زنم، اما قطعا این اتفاق رخ نخواهد داد چون یک تصمیم ایده آل در شرف اتخاذ است و قطعا در صورتی که این تصمیمات اخذ شود می توانیم به آینده امیدوار بمانیم.

* حالا که بحث انتقال امتیاز یک باشگاه لیگ برتری به میان آمد،بد نیست درباره وضعیت انتخابات هیئت فوتبال نیز صحبت کنیم، ماجرای انتخابات هیئت فوتبال به کجا رسید؟

احتمالا به زودی این اتفاق رخ خواهد داد، ما در وهله کنونی منتظر تصمیم گیری فدراسیون فوتبال هستیم تا نظر خود را در ارتباط با زمان انتخاب اعلام کند! هر زمان فدراسیون فوتبال اعلام کند انتخابات در مشهد برگزار خواهد شد.

*موضوع تائید صلاحیت کاندیداها به کجا رسید؟

طبق روال انجام و اسامی چهار کاندیدای تائید شده برای حضور در انتخابات به تهران ارسال شد!

*و طبیعتا نفر پنجم که رد صلاحیت شد، رئیس کنونی هیئت فوتبال خراسان رضوی است و این مساله انتخابات هیئت فوتبال را با چالش بسیار جدی رو به رو خواهد کرد؟

اجازه دهید نامی از کسی نبرم، اما واژه رد صلاحیت خوب نیست،از طرفی شاید یک نفر امکان شرکت در این انتخابات را نداشته باشد ولی ممکن است در سایر ارکان اجرایی قابلیت را داشته باشد که حتی رئیس فدراسیون شود.

*اجازه دهید این مطلب را نپذیریم،فرایند مذکور جای حرف و حدیث زیاد دارد، مثلا شما تاکید دارید یک نفر از پنج کاندیدا فرصت حضور در انتخابات را ندارد اما همان فرد در حال حاضر در جمع هئیت رئیسه فدراسیون است که باید زمان برگزاری انتخابات را اعلام کند، پس طبیعی است که به این زودی ها این انتخابات برگزار نشود.

من هرگز نگفتم که کاندیدای حذف شده از فهرست کاندیداهای متقاضی پست ریاست، آقای اصولی است، اما در این عرصه همه چیز مطابق قانون پیش رفته و بعید است مشکلی پیش بیاید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.