بعد از گذشت ساعت‌ها از مفقود شدن سه کوهنورد در سبلان، پیکر ۲ نفر از آنها به پایین کوه سبلان منتقل شد.

پیکر ۲ کوهنورد از سبلان پایین آورده شد

به گزارش قدس انلاین، فرماندار شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: سه نفر از کوهنوردان با گزارش ارائه شده به تیم‌های امداد و نجات عصر دیروز در دامنه‌های سبلان ناپدید شده بودند که از همان ساعت‌های اولیه تیم‌های امداد و نجات فعالیت خود را برای یافتن این کوهنوردان آغاز کرده بودند.

شهرام محمدی تصریح کرد: عملیات امداد و نجات با تلاش ۲ تیم تخصصی کوهستان تا تاریکی شب گذشته ادامه داشت اما به دلیل شرایط نامساعد جوی و تاریخی منطقه ادامه عملیات امداد و نجات به صبح امروز محول شد.

وی گفت: از بامداد امروز نیز ۲ تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان عملیات جست‌وجو را ادامه دادند و دقایقی پیش پیکر ۲ کوهنورد در دامنه‌های سبلان پیدا شد.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر افزود: پیکر این ۲ کوهنورد زن که در سرمای زمستانی کوهستان جان خود را از دست داده بودند، به پایین‌تر از کوه انتقال داده شد و عملیات جست‌وجو برای یافتن دیگر کوهنورد ادامه پیدا کرد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تیم امداد و نجات نفر سوم را نیز که به شدت زخمی شده، به بیمارستان منتقل کردند ولی حال عمومی کوهنورد سوم نیز وخیم گزارش شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به فصل زمستان و شدت گرفتن بارش‌ها، از کوهنوردان انتظار می‌رود از صعود به سبلان تا مساعد شدن شرایط جوی پرهیز کرده و در صورت فعالیت کوهنوردی با همراهی و اطلاع قبلی به هیأت کوهنوردی و همچنین تیم‌های امداد و نجات اقدام به صعود با اطمینان بیشتر بکنند.

فرماندار مشگین‌شهر بیان کرد: کوهنوردانی که از سایر مناطق برای صعود به سبلان حاضر می‌شوند، گاه به دلیل شرایط خاص مسیر را گم می‌کنند که انتظار می‌رود از افراد راه بلد مطمئن بهره گرفته و صعود خود را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.