۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 953642

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اهمیت توجه به برقی‌سازی ناوگان عمومی شهر و ورود یک دستگاه اتوبوس برقی به صورت آزمایشی به شهر قم گفت: باید شرایط بهره‌مندی بیشتر و آسوده‌تر مردم از حمل‌ونقل عمومی را فراهم کنیم.

اتوبوس‌های برقی در مسیر قم

به گزارش قدس آنلاین،  رضا خانه‌زاد یزدی صبح امروز در نشست شهردار قم با مسئولین شورای هیئات مذهبی و مسئولین هیئات منتخب شهر قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری قم نسبت به حمل‌ونقل عمومی و هوشمند سازی مسیرهای حمل‌ونقل شهری تأکید دارد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال اتوبوس‌های فعال سطح شهر بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ دستگاه متغییر بود، مطرح کرد: این وضعیت برای مردم مورد قبول نبود و نیازمند افزایش تعداد اتوبوس بودیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه با اقدامات انجام شده امروز ۱۶۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر سرویس‌دهی دارند، عنوان کرد: رایزنی برای اضافه شدن ۴۹ دستگاه به مجموعه اتوبوس‌رانی شهر قم را دنبال می‌کنیم که ۲۹ مورد آن هفته گذشته و مابقی تا پایان سال محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنان افزایش بهره‌مندی مردم از حمل‌ونقل عمومی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا نرم‌افزاری را طراحی کردیم که هر فرد بتواند از منزل زمان حضور اتوبوس در ایستگاه‌ها را مشاهده کند.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به اینکه در موضوع برقی‌سازی ناوگان نیز ورود کرده‌ایم، تصریح کرد: به‌صورت آزمایشی درحال ورود یک دستگاه اتوبوس برقی به شهر قم هستیم.

وی با بیان اینکه حوادث بسیاری در سطح شهر به علت تخلفات سرعت اتفاق می‌افتد، یادآور شد: بلوار خداکرم و بلوار الغدیر به عنوان بلوارهای پرخطر سطح شهر شناسایی شدند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه ۴ سامانه کنترل سرعت در بلوار خداکرم تا پایان این ماه نصب خواهد شد، بیان کرد: همچنین ۲۰ سامانه کنترل سرعت نیز تا پایان سال در پردیسان نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم ۲۰ تقاطع چراغ‌دار شهر را نیز هوشمند کنیم، ابراز کرد: بحث تخلفات عبور از چراغ‌قرمز را نیز در دستور کار قرار داریم.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به اینکه مطالعات مسیر و جانمایی ایستگاه‌های خط B مترو درحال انجام است، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم در مناسبت‌های پیش رو به بهترین شکل از زائرین و مجاورین حرم حضرت معصومه(س) میزبانی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.