رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: تا زمانی که از ایمنی کامل ساختمان اطمینان حاصل نشود، اجازه بهره‌برداری به هتل‌ها داده نمی‌شود، بنابراین می‌توان گفت که هتل‌های مشهد از بالاترین سطح ایمنی برخوردار هستند.

هتل‌های مشهد بالاترین سطح ایمنی را دارند

به گزارش قدس خراسان، محمود مادرشاهیان در خصوص وضعیت اشغال هتل‌ها در مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه در فصل غیرپیک قرار داریم، شاهد کمترین حضور مسافر در هتل‌ها هستیم. هتل‌ها در حال حاضر با درصد اشغال پایینی فعالیت دارند و سطح اشغال آنان کمتر از ۳۵ تا ۴۰ درصد است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در خصوص افزایش احتمالی نرخ هتل‌ها در سال جاری خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغ وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و بنا بر مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازار کشور، افزایش نرخ هتل‌های دارای گواهینامه استاندارد تا سقف ۳۰ درصد و برای هتل‌های فاقد گواهینامه ۲۰ تا ۲۵ درصد مصوب شده است.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است، این افزایش نرخ، سقف نرخ هتل‌ها محسوب می‌شود که تعدادی از هتل‌ها نسبت به نرخ مصوب، نرخ خود را کمتر افزایش داده و تعداد دیگری از هتل‌ها نیز اصلا افزایش نرخ نداشته‌اند.

مادرشاهیان در خصوص نحوه محاسبه حامل‌های انرژی برای هتل‌ها تصریح کرد: تعرفه‌های آب، برق و گاز هر کدام نحوه محاسبه خاص خود را دارند. در محاسبه تعرفه گاز، با تلاش‌های انجام شده و مساعدت‌های شرکت ملی گاز و شرکت گاز خراسان رضوی، تعرفه ویژه گردشگری تصویب شد که شرایط مناسب‌تری برای هتل‌ها به وجود آورد.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی با اشاره به نحوه محاسبه تعرفه آب و برق اضافه کرد: با وجود اینکه در گذشته قانون‌گذار در راستای حمایت از این حوزه، تعرفه صنعتی را برای هتل‌ها و تاسیسات گردشگری در نظر گرفته بود، اما متاسفانه در حال حاضر تعرفه‌های آب و برق افزایش قابل توجهی داشته که هتل‌ها با قبوض سنگین آب و برق روبرو شده‌اند. این موضوع هزینه‌های بسیار زیادی را به هتل‌ها تحمیل کرده که در افزایش هزینه‌های سفر تاثیر زیادی خواهد داشت. امیدوارم با نگاه مثبت مسئولین به این حوزه، مشکلات هتل‌ها کاهش پیدا کند تا بتوانیم با کاهش هزینه‌ها، زمینه سفرهای ارزان قیمت زائران به مشهد را فراهم کنیم.

وی در خصوص وضعیت ایمنی هتل‌های مشهد عنوان کرد: هتل‌های مشهد در زمان ساخت به صورت کامل توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمت ایمنی کنترل می‌شوند. همچنین در زمان صدور پروانه بهره‌برداری، گواهینامه ایمنی برای هتل‌ها صادر می‌شود و تا زمانی که از ایمنی کامل ساختمان اطمینان حاصل نشود، اجازه بهره‌برداری به هتل‌ها داده نمی‌شود.

مادرشاهیان گفت: بنابراین هتل‌های مشهد از بالاترین سطح ایمنی برخوردار هستند. همچنین بازرسان ما به صورت مستمر در بازرسی‌های دوره‌ای خود، نظارت‌های لازم بر فعال بودن سیستم‌های اعلام و اطفای حریق و کپسول‌های آتش‌نشانی را انجام می‌دهند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی افزود: همچنین در مواردی با همکاری سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، کارگاه آموزشی برای مدیران و پرسنل‌ هتل‌ها در خصوص نحوه مدیریت بحران و اطفای حریق برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.