مدیر مرکز فرهنگی موزه‌ای خودروهای تاریخی ایران از باز شدن گنجینه این موزه به روی مردم خبر داد و گفت: این اتفاق تا سال آینده برای نخستین بار در کشور و در این موزه می افتد.

برای نخستین بار گنجینه موزه خودروهای تاریخی به روی مردم باز می‌شود

علی غلامی در جمع خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی که از این موزه دیدن کرده بودند، گفت: یکی از برنامه‌های ما در این موزه فعال کردن بخش خدمات جانبی است. موزه‌ها در دنیا به سمتی رفته‌اند که از نمایش صرف آثار بیرون آمده و می‌گویند در کنار حفظ و نمایش آثار باید کاری کنیم که بازدیدکننده از بازدیدش لذت ببرد.

وی گفت: در این راستا برخی از خدمات موزه را افزایش می‌دهیم به عنوان مثال به دنبال آن هستیم که ساعت فعالیت موزه بیشتر شود. همچنین سالن آمفی تئاتری که داریم رویدادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی در آن برگزار می‌شود.

غلامی از افزودن تالار و سالن جدیدی به موزه خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این تالار با عنوان «ایوان کالسکه» تا دهه فجر افتتاح شود. در این تالار که به مفهوم چرخ می‌پردازد، کالسکه‌هایی از دوران گذشته به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیر مرکز فرهنگی موزه‌ای خودروهای تاریخی ایران با بیان اینکه در هر فصل یک خودرو را مرمت و بازسازی کرده و به نمایش می‌گذاریم گفت: برای نخستین بار در ایران، پس از کسب مجوزهای لازم، در نظر داریم مردم بتوانند از گنجینه خودروها بازدید کنند این اتفاق برای تعداد محدودی از افراد در ساعات و شرایط خاص انجام می‌گیرد. در نظر داریم تا تعدادی از خودروها هم از گنجینه بیرون آمده و در سالن هر از گاهی نمایش داده شود.

وی با بیان اینکه سه برابر آنچه اکنون در موزه خودروهای تاریخی در معرض نمایش قرار گرفته در گنجینه موزه، خودرو داریم گفت: این اتفاق در موزه‌های شاخص دنیا نیز می‌افتد و مردم در ایامی از سال به دیدن گنجینه‌ها می‌روند یا آثار شاخص از گنجینه‌ها بیرون می‌آید و برای زمان مشخصی نمایش داده می‌شود. این اتفاق پروتکل‌های خاص خود را دارد.

غلامی با بیان اینکه به دنبال بازدیدکننده وفادار هستیم گفت: کسانی که به خودرو علاقه مند هستند، به موزه می آیند ولی ما می‌خواهیم افرادی را هم به موزه جذب کنیم که عاشق موزه هستند.

وی گفت: این موزه از اول برای نمایش آثار موزه‌ای و خودرو طراحی شده و دارای استانداردهای موزه‌ای است. افراد کم توان جسمی به راحتی می‌توانند از این موزه دیدن کنند چون مناسب سازی شده است.

مدیر موزه خودروهای تاریخی با اشاره به اینکه بنای موزه در سال ۹۵ ساخته شده و در سال ۱۴۰۰ به عنوان موزه خودروهای تاریخی افتتاح شد بیان کرد: آمفی تئاتر معلق داریم که ۱۷۰ نفر ظرفیت دارد و آمادگی داریم کسانی که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دارند، این مجموعه را در اختیار بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.