مدیر کل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی گفت: خط قرمز دانشگاه بی‌توجهی به مسائل اخلاقی است.

خط قرمز دانشگاه بی‌توجهی به مسائل اخلاقی است

به گزارش وزارت علوم، سید ابراهیم حسینی، نماینده وزیر علوم و مدیر کل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی در جلسه با کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس، قانون و قانون ‌پذیری را لازمه اصلی پیشرفت و تعالی خواند و یادآور شد: در همه جا قانون‌گرایی باید تبلیغ و به یک فرهنگ تبدیل شود.

حسینی خطاب به کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه گفت: اگر می‌خواهیم کشوری متمدن داشته باشیم باید همه ما قانون‌پذیر باشیم و فراموش نکنیم که تمدن با قانون‌پذیری و قانون‌گرایی شروع می‌شود.

نماینده وزیر علوم و مدیر کل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی تصریح کرد: خط قرمز دانشگاه بی‌توجهی به مسائل اخلاقی است. اما باید بدانیم ما همه برای خود حقوق و تکالیفی داریم این نمی‌شود که فقط مطالبه حق کنیم و خود هیچ حرکتی در راستای انجام تکلیفی که به ما محول شده است نداشته باشیم.

حسینی تاکید کرد: دفاع از قانون اساسی یک تکلیف است. احترام به قانون و اطاعت از آن هم وظیفه همگانی است. در همه جای دنیا ضوابطی وجود دارد که باید مراقبت کرد تا از آن ضوابط عدول نشود. رعایت اخلاق و قانون هم به معنای مخالف آزادی اندیشه بودن نیست.

وی افزود: هدف مچ‌گیری و غرض ورزی نیست و بنیان هیئت‌ها بر مباحث اخلاقی و تربیتی استوار است.

نماینده وزارت علوم تصریح کرد: در همه جا شرافت اخلاقی و آبروی افراد باید در نظر گرفته شود و دانشگاه جای انسان‌های باشرف است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.