سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان‌ اینکه با جذب بخش خصوصی در توسعه میادین به حل مشکل ناترازی گاز کمک می کنیم،گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در برنامه هفتم توسعه افتاده است و دولت هم در بودجه آورده است اجازه به بخش خصوصی و صنایع برای سرمایه گذاری در میادین مشترک است.

با جذب بخش خصوصی در توسعه میادین به حل مشکل ناترازی گاز کمک می کنیم

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفت وگو با خبرنگار قدس گفت: ما یکسری میادین گاز داریم که اینها مشترک هستند و خیلی از کشورهای که با ما در این میادین اشتراک دارند گاز این میادین را استخراج و بهره برداری می کنند و ما به دلیل اینکه سرمایه گذاری کافی برای بهره برداری و استخراج گاز این صنایع نداشتیم لذا نتوانستیم آنگونه که باید گاز را استخراج و مشکلات ناترازی خودمان را رفع کنیم.

این سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: با جذب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این میادین می توانیم استخراج را سرعت ببخشیم ‌و به تبع هم منابع گازی مان را خودمان برمی داریم و هم درآمدهای دولت افزایش پیدا می کند و هم ناترازی گاز حل می شود.

زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در رابطه با اهمیت شکستن انحصار توسعه میادین نفت و گاز با حضور و مشارکت بخش خصوصی در برداشت از میادین مشترک نفت و گاز تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در برنامه هفتم توسعه افتاده است و دولت هم در بودجه آورده است اجازه به بخش خصوصی و صنایع برای سرمایه گذاری در میادین مشترک است که با این سرمایه گذاری صنایع به رفع مشکل ناترازی کمک می کنند و اینگونه از قطعی گازشان در برخی فصول سال جلوگیری می کنند.

وی گفت: ما محاسبه کردیم که هشتاد درصد منابع حاصل صرف سهم مشارکت کننده و بیست درصد برای مصارف دولت در اختیار دولت قرار گیرد. این حکم برنامه هفتم توسعه در راستای حمایت از سوخت صنایع، حل مشکل ناترازی گاز و استفاده از چاههای مشترک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.