سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شش ماه ابتدای سال یک میلیون و ۵۸۰ هزار قوطی شیرخشک معمولی بین داروخانه‌های تحت نظارت دانشگاه توزیع شده است.

توزیع یک میلیون و ۵۸۰ هزار قوطی شیر خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان، علی روحبخش اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در طرح کشوری تحویل شیرخشک با ثبت کدملی در داروخانه‌ها بیشترین آمار ثبت و استعلام گیری در کشور را داشته است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه میزان موجودی شیرخشک‌های معمولی و رژیمی شرکت‌های پخش در وضعیت مناسبی است و کمبودی گزارش نشده است، بیان کرد: از ابتدای شروع طرح نظارت بر ۹۸۷ داروخانه، یک شرکت تولیدکننده شیرخشک و ۱۴ شرکت پخش شیرخشک معمولی تشدید شده است.

وی گفت: از ۲۰ مهر ابتدای شروع طرح، تعداد ۹۰۰ هزار قوطی بین داروخانه‌های تحت نظارت دانشگاه توزیع شده است و در حال حاضر برای کودکان کمتر از دو سال نیازمند تغذیه با شیرخشک معمولی در هرماه ۱۰ عدد یارانه‌ای و ۱۰ عدد آزاد با ثبت کد ملی از داروخانه‌ها قابل دریافت است.

روح بخش با اشاره به اینکه برای کودکان بیش از دو سال در صورت نیاز، ۱۰ عدد آزاد با ثبت کد ملی از داروخانه‌ها قابل دریافت است، اظهار کرد: شهروندان اتباع نیز در صورت نیاز کودک به شیرخشک معمولی، با داشتن کد اختصاصی کارت اقامت موقت می‌توانند به داروخانه‌ها مراجعه و با شرایط مذکور نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح در پرداختی مردم تفاوتی ایجاد نشده و بر اساس مصوبه قرارگاه شیر خشک کشور، مابه التفاوت یارانه و آزاد توسط سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها پرداخت خواهد شد، گفت: داروخانه‌هایی که در این طرح مشارکت مناسبی نداشتند با تعداد ۸۷ داروخانه از لیست توزیع حذف شده‌اند؛ البته این حذف با نگاه عدم اختلال در دسترسی مردم صورت گرفته است.

وی بیان کرد: شرکت‌های پخش بر اساس ضریب جمعیتی کودکان کمتر از دو سال هر شبکه بهداشت در شهرستان‌ها و مراکز بهداشت در مشهد در حال توزیع شیرخشک هستند و عدالت در توزیع به‌صورت مستمر توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.