وزیر خارجه اردن گفت، این امر غیرقابل قبول است که جامعه بین‌الملل به نتانیاهو اجازه دهد تا منطقه را به یک جنگ گسترده‌تر بکشاند.

اردن: اجازه نمی‌دهیم نتانیاهو منطقه را به جنگ گسترده‌تری سوق دهد

به گزارش قدس آنلاین، اظهارات ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در جریان گفت‌وگوی تلفنی با کاترین کلونا، وزیر خارجه فرانسه درباره خطر روزانه گسترش جنگ به دلیل تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و نابودی و مرگ ده‌ها هزار تن در این باریکه مطرح شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه اردن همچنین ادامه داد، دولت ائتلاف حاکم ملی گرای جناح راستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال وارد کردن غرب به صورت مستقیم در یک جنگ منطقه‌ای است که فقط به درگیری‌ها و خرابی‌های بیشتر منجر خواهد شد.

این مقام ارشد وزارت خارجه اردن در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه دیگر هیچ بهانه‌ای وجود ندارد که شورای امنیت سازمان ملل را از تصویب قطعنامه‌ای اجباری برای پایان دادن به جنگ باز دارد، خاطرنشان کرد: حملات اسرائیل علیه غزه از تمامی محدودیت‌های اخلاقی، حقوقی و بشری تجاوز کرده است.

این مقام اردنی ادامه داد، ناکامی شورای امنیت سازمان ملل تاکنون برای برقراری آتش بس در غزه بازتاب استاندارد دو گانه این سازمان و یک رویکرد انتخابی و گزینشی در اجرای قوانین بین‌الملل است.

دیپلمات ارشد اردنی در ادامه صحبت‌هایش با وزیر خارجه فرانسه گفت، امان و پاریس در مقابل آوارگی گسترده فلسطینی‌ها در خارج از غزه ایستادند و توافق کردند که رژیم صهیونیستی باید به بسیاری از ۲.۳ میلیون نفر از ساکنان غزه که اکنون در جنوب و نزدیک مرز مصر تحت فشار قرار گرفته و از شمال غزه فرار کرده‌اند، اجازه اسکان دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.