منابع رسانه‌ای از دیدار و گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا با رئیس رژیم صهیونیستی همزمان با تظاهرات در مقابل مقر دیدارشان در تل‌آویو خبر دادند.

هرتزوگ و بلینکن همزمان با تظاهرات در تل‌آویو دیدار کردند

به گزارش قدس آنلاین، شبکه الجزیره گزارش داد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در تل‌آویو دیدار کرد.

الجزیره در این باره افزود که ده‌ها صهیونیست همزمان با این دیدار در برابر محل دیدار بلینکن و هرتزوگ تظاهرات کرده و خواستار آزادی اسرای صهیونیست در غزه شدند.

هرتزوگ در جریان این دیدار به شدت از آفریقای جنوبی به دلیل شکایت به دیوان کیفری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

وی در این باره گفت: «هیچ چیز سخیفانه‌تر از شکایت آفریقای جنوبی نیست که اسرائیل را به ارتکاب نسل‌کشی در جنگ با نوار غزه متهم کرده و خواستار توقف فوری عملیات نظامی ما شده‌است».

هرتزوگ با توجه به فشارهای واشنگتن برای کاهش آسیب به غیرنظامیان در نوار غزه و با توجه به شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه ادعا کرد: ما علی‌رغم شرایط پیچیده موجود تمام تلاش خود را برای کاهش آسیب وارد شدن به غیر نظامیان به کار می‌گیریم.

وی در تلاش برای توجیه کشتار زنان و کودکان در غزه مدعی شد: «اسرائیل قبل از هدف قرار دادن منازل غیرنظامیان در نوار غزه به آنها هشدار می‌دهد، ما با آنها تماس می‌گیریم، اطلاعیه‌های هشدار دهنده را توزیع می‌کنیم و از تمام ابزارهای مجاز در قوانین بین‌المللی برای انتقال ساکنان استفاده می‌کنیم.»

هرتزوگ همچنین در تقلا برای توجیه بمباران مناطق مسکونی و مساجد و بیمارستان‌ها در غزه به بهانه حضور رزمندگان فلسطینی در آنها گفت: «ما هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا بتوانیم تهدید زیرزمینی عظیمی را که در خانه‌ها، اتاق خواب‌ها و مساجد آنها وجود دارد، از بین ببریم.»

اسحاق هرتزوگ افزود: «از دولت آمریکا برای ایستادن در کنار ما در این نبرد تشکر می‌کنیم. ما در چارچوب قوانین بین‌المللی بشردوستانه از خود دفاع می‌کنیم.»

پیش از این نیز روزنامه عبری زبان «هاآرتص» به نقل از برخی منابع «آگاه» نوشته بود، ارزیابی‌های مسؤولان دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است آنتونی بلینکن که دوشنبه وارد تل‌آویو شد، از مقامات کابینه این رژیم خواهد خواست به ساکنان شمال نوار غزه که اکنون در مناطق اسکان موقت آوارگان در مرکز و جنوب نوار غزه هستند، اجازه بازگشت به مناطقشان را بدهند.

این روزنامه نوشت، مسؤولان کاخ سفید از وخامت فاجعه انسانی در جنوب نوار غزه «نگران» هستند و تمایل دارند این پیام را به مسؤولان تل‌آویو برسانند که سبک عملیات جنگی در شمال نوار غزه که در حال حاضر برقرار است، باید تغییر کند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز عصر یکشنبه گزارش داده بود که بلینکن از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم درخواست خواهد کرد به شکل رسمی پایان مرحله جنگ متمرکز و شدید در شمال غزه و انتقال به مرحله بعدی را که شامل عملیات‌ها و حملات مشخصی است، اعلام کند.

این شبکه عبری زبان در ادامه گزارش داد، مذاکراتی که بلینکن با مسؤولانی در تل‌آویو انجام خواهد داد، بر جبهه شمالی (درگیری‌های رو به تشدید با حزب‌الله) متمرکز خواهد بود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به رایزنی‌های متعدد آموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا درباره احتمال باز شدن جبهه دیگری در لبنان به دلیل تشدید درگیری‌ها و تبدیل آن به جنگی فراگیر با حزب‌الله، از تشدید نگرانی‌های آمریکا در این رابطه خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.