مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب سبزوار سال ۱۳۶۶ آغاز شد که طی این ۳۶ سال حدود ۵۰۰ کیلومتر از شبکه اجرا شده است.

پس از ۳۶ سال، ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سبزوار اجرا شد

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی با اشاره به اینکه اکنون سکونت‌گاه‌های غیررسمی باقی مانده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۸ درصد جمعیت این شهر معادل ۱۰۶ هزار ۳۸۵ مشترک تحت پوشش شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تصریح کرد: مطالعات پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب سال ۱۳۶۴ و اجرای شبکه سبزوار سال ۱۳۶۶ آغاز شد و طی این ۳۶ سال حدود ۵۰۰ کیلومتر از شبکه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه پروژه طی ۲ سال اخیر سرعت بسیار قابل توجهی داشته است، بیان کرد: اجرای شبکه فاضلاب در مناطق هدف نیز در حال انجام است.

امامی مناطق باقیمانده را شامل حاشیه شهر و سکونت‌گاه‌های غیررسمی دانست و اظهار کرد: با توجه به بازگشایی معابر و تملک مسیرهای دارای معارض توسط شهرداری، تخصیص اعتبارات مورد نیاز اجرای ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سال آینده، رفع مشکلات بهداشتی و اجتماعی ساکنان این محلات را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی همچنین از وجود ۱۴۰ کیلومتر شبکه بتنی که به دلیل گازهای خورنده فاضلاب دچار تخریب، خوردگی و فرسایش هستند به عنوان چالش فاضلاب شهر سبزوار نام برد و بر تخصیص اعتبار ویژه برای این بخش تأکید کرد.

وی گفت: ارتقاء مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سبزوار از برکه تثبیت به لاگون هوادهی و احداث تصفیه‌خانه توحید شهر توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال انجام است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین جذب سرمایه‌گذار برای احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب سبزوار در دستور کار قرار دارد.

 امامی افزود: ظرفیت اسمی و در حال بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب سبزوار به ترتیب ۱۹ هزار و ۳۳۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است و پساب خروجی هم در اختیار شرکت آب منطقه‌ای می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.