حدود ۲ هفته از خاموشی نمایشگرهای خط یک مترو اصفهان می‌گذرد که این موضوع مورد اعتراض برخی از مسافران قرار گرفته است و خواهان رفع آن هستند.

دلیل خاموشی نمایشگرهای مترو اصفهان چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، خط یک مترو اصفهان از ایستگاه «قدس» در شمال این کلانشهر آغاز می‌شود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری «صُفه» می‌رسد؛ روزانه حدود ۸۰ هزار شهروند اصفهانی از قطار شهری استفاده می‌کنند و در برخی از ساعت ها و روزها تعداد مسافران آن افزایش می‌یابد.

یکی از تفاوت‌های مترو نسبت به سایر ناوگان حمل‌ و نقل عمومی، زمان‌بندی مشخص حرکت قطارها از مبدا و رسیدن آنها به ایستگاه‌هاست به‌همین دلیل اطلاع‌رسانی دقیق درباره سر فاصله حرکت قطار از ایستگاه‌ها امری ضروری و مورد نیاز مُبرم شهروندان است.

با توجه به اهمیت این موضوع، اطلاعات مربوط به زمان دقیق حرکت قطار شهری از طریق نمایشگرهای نصب شده در ایستگاه‌های مترو اصفهان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد اما این نمایشگرها از ۲ هفته اخیر خاموش هستند و برخی از شهروندان معتقدند که این موضوع سبب سردرگمی و بی اطلاعی آنها از زمان دقیق رسیدن مترو به ایستگاه‌ها شده است.

یکی از مسافران مترو اصفهان که هر روز از ایستگاه «مفتح» به محل کار خود در ایستگاه «امام حسین(ع)» می‌رود گفت: کارمند یکی از اداره های اصفهان هستم و هر روز باید در ساعت مشخصی در محل کار حاضر شوم.

حمید زمانی با بیان اینکه چند روزی است که نمایشگرهای مترو اصفهان خاموش است، افزود: این موضوع بر روی زمان رسیدن به محل کارم تاثیر گذاشته است و آن را به سامانه تلفنی ۱۳۷ شهرداری اصفهان گزارش کردم.

برخی دیگر از مسافران قطار شهری اصفهان نیز با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی درباره دلیل خاموشی این نمایشگرها، خواهان برطرف شدن هرچه سریعتر آن شدند.

مدیر عامل مترو منطقه اصفهان در یک گفت و گوی تلویزیونی درباره این موضوع و دلایل آن اظهار کرد: نمایشگرها در ایستگاه های قطار شهری اصفهان از حدود ۲ هفته گذشته تا کنون خاموش است که یکی از دلایل اصلی آن کاهش دقت این نمایشگرها در نشان دادن زمان دقیق رسیدن قطارها بود.

هادی کریمی افزود: با توجه به این موضوع، برخی از مسافران از طریق سامانه تلفنی ۱۳۷ و نظرسنجی‌ها درباره تاخیر در زمان رسیدن قطار به ایستگاه‌ها معترض بودند در حالی که قطار با تاخیر وارد نمی‌شد بلکه زمان دقیق ورود قطار به ایستگاه در نمایشگرها به نمایش در نمی‌آمد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگرها از حدود هشت سال گذشته راه‌اندازی شده اند، تصریح کرد: با توجه به مشکل پیش آمده، اقدام هایی برای به‌روزرسانی آنها آغاز شد.

کریمی با اشاره به اینکه ۳۵۰ دستگاه نمایشگر در ایستگاه های مترو اصفهان نصب شده است، اضافه کرد: این نمایشگرها باید از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌روزرسانی شود.

وی درباره اینکه چه زمانی این نمایشگرها به‌روزرسانی می‌شود، گفت: سه شرکت به‌طور همزمان برای رفع این اِشکال فعالیت می‌کنند و امید است تا پایان سال انجام شود.

خط یک قطار شهری اصفهان در روزهای هفته به‌ جز جمعه و تعطیلات از ساعت ۶ تا هفت صبح با سرفاصله حرکتی ۱۵ دقیقه و از ساعت هفت تا ۲۱ با سر فاصله حرکتی ۱۱ دقیقه به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

زمان فعالیت خط یک قطار شهری اصفهان در روزهای جمعه و تعطیلات از ساعت ۹ تا ۲۱ با سر فاصله حرکتی ۱۵ دقیقه در ۹ ایستگاه منتخب شامل قدس، شهید علیخانی، کاوه، شهید باهنر، امام حسین(ع)، سی و سه پل، آزادی، کوی امام و صفه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.