رییس اتحادیه صنف گل‌فروشان و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی مشهد گفت: گل نرگس که از اقلام محبوب و پرفروش فصل زمستان در مشهد است، از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

نرگس از گل‌های محبوب و پرفروش در مشهد است

به گزارش قدس خراسان، محمد رضایی مزینانی اظهار کرد: مرکز عمده تولید گل نرگس در شیراز، دزفول، طبس و بیرجند و برخی دیگر از نقاط کشور است، برای مشهد این گل از طبس یا بیرجند وارد می‌شود و به دلیل وارداتی بودن قیمت بالاتری نسبت به مراکز تولیدش دارد.

رییس اتحادیه صنف گل‌فروشان و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی مشهد با بیان اینکه قیمت گل نرگس را به طور معمول عرضه و تقاضای آن تعیین می‌کند، گفت: از آنجا که نرگس از نوع گل پیازی است، در ابتدای برداشت آن هفت تا هشت درصد عرضه این گل در بازار وجود دارد اما بعد از گذشت یک ماه میزان آن در بازار افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: هم اینک با توجه به اینکه در اوج تولید و عرضه گل نرگس قرار داریم و از زمان روز زن و تقاضا برای آن گذشته است، قیمت این گل در بازار مناسب است و در نهایت هر شاخه به ۱۲۰ هزار ریال می‌رسد.

رضایی اظهار کرد: گل نرگس از اقلام پرفروش در میان گل‌های دیگر است و با توجه به اینکه روز مرد نزدیک است، امکان تغییر قیمت این گل برای روزهای آینده در مشهد وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.