شورای امنیت سازمان ملل بدون در نظر گرفتن کشتار صهیونیست‌ها در غزه، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا را در محکومیت آنچه حملات یمنی‌ها ‌به کشتی‌ها در دریای سرخ خواند، تصویب کرد.

«طوفان الاقصی»| شمار شهدای غزه به ۲۳۴۶۹ نفر رسید/ جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، در نودوهفتمین روز از عملیات «طوفان الاقصی» رژیم صهیونیستی به یک زمین زراعتی در رفح واقع در جنوب نوار غزه که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند حمله کرد که در جریان آن ۵ نفر از جمله چهار کودک به شهادت رسیدند.

در بمباران رژیم صهیونیستی به یک باب منزل مسکونی در خان یونس در جنوب نوار غزه، ۷ فلسطینی شهید و ۲۵ نفر دیگر هم زخمی شدند.

شورای امنیت سازمان ملل هم بدون در نظر گرفتن کشتار صهیونیست‌ها در غزه، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا را در محکومیت آنچه حملات یمنی‌ها ‌به کشتی‌ها در دریای سرخ خواند، تصویب کرد.

این قطعنامه با ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت به تصویب رسید. روسیه و چین به آن رای ممتنع دادند.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در اولین واکنش به  تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت علیه یمن آن را «بازی سیاسی» دانست و خواستار رفع محاصره فوری علیه بیش از دو میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه شد.

شمار شهدای غزه به ۲۳۴۶۹ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای ناشی از حملات اسرائیل به نوار غزه از ۷ اکتبر (۱۵مهرماه) تاکنون به ۲۳ هزار و ۴۶۹ نفر رسیده و همچنین تعداد زخمی‌ها نیز در این مدت به ۵۹ هزار و ۶۰۴ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه از شهادت ۱۱۲ نفر در طی یک شبانه روز خبر داد

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی در طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۱۰ بار  تجاوز و کشتار در حق ملت فلسطین شده و  ۱۱۲ نفر را در غزه به شهادت رسانده و ۱۹۴ نفر را مجروح کرده است.

مقاومت فلسطین نظامیان ویژه اسرائیل را هدف قرار داد

منابع خبری گزارش دادند، رزمندگان گردان‌های القسام تعدادی از نظامیان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی را که در داخل ساختمانی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه سنگر گرفته بودند، با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و با مسلسل با آن‌ها درگیر شده و این نظامیان را به هلاکت رسانده یا مجروح کردند.

حملات حزب‌الله به تاسیسات جاسوسی اسرائیل

مقاومت اسلامی لبنان با صدور سومین بیانیه خود اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی امروز پنجشنبه تاسیسات جاسوسی رژیم اسرائیل را در بلندی‌های «کبری» با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و در نتیجه تلفات و خسارات قطعی به دشمن وارد کرده‌اند.

واکنش حماس به برگزاری جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به دادگاه بین‌المللی لاهه که امروز در جریان است، اعلام کرد: امیدواریم دیوان بین‌المللی دادگستری، با توقف فوری جنگ علیه غزه و مجازات جنایتکاران جنگی اسرائیلی، عدالت را رعایت کند.

باسیل: در مقابله با دشمن اسرائیلی کنار حزب‌الله هستیم

رئیس جریان آزاد ملی لبنان با اشاره به اینکه مقاومت در راه دفاع از کشور شهدای زیادی تقدیم کرده و هرگز به دنبال دستاورد سیاسی نیست تاکید کرد، ما با حزب‌الله در زمینه مقابله با دشمن اسرائیلی توافق داریم و این کمترین وظیفه‌ ماست که باید انجام دهیم.

حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه البغدادی اسرائیل

مقاومت اسلامی لبنان با صدور دومین بیانیه خود اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی امروز پنجشنبه تجمعات نظامیان اسرائیل را پایگاه «البغدادی» هدف حملات موشکی خود قرار داده و در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد کرده است.

سرایا القدس: تجمعات نظامی ارتش اسرائیل را هدف قرار دادیم

گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که تجمعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با خمپاره در منطقه «بنی سهیلا» در شرق خان یونس واقع در جنوب غزه هدف قرار داده است.

حزب الله تجمعات ارتش اسرائیل در پایگاه «المطله» را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه اول خود اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم مقاوم فلسطین و  پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان، امروز پنجشنبه تجمعات نظامیان رژیم اسرائیل را در اطراف پایگاه نظامی «المطله» با موشک هدف قرار داده است و موشک‌ها مستقیما به هدف اصابت کردند.

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی: ده‌ها سال است که فلسطینی‌ها مورد آزار و اذیت اسرائیل قرار گرفته‌اند

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی در مقابل دیوان بین‌المللی لاهه گفت که بمباران و تجاوز نظامی به غزه از ۷ اکتبر آغاز نشده است، بلکه ده‌ها سال است که فلسطینی‌ها مورد آزار و اذیت قرار گرفته و اسرائیل سال‌هاست که غزه را محاصره کرده است.

جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد

جلسه استماع دیوان بین‌المللی دادگستری برای رسیدگی به درخواست دستور موقت آفریقای جنوبی در پرونده شکایت علیه رژیم اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایت نسل کشی در غزه در شهر لاهه هلند آغاز شد.

شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۱۶ نفر رسید

با شهادت محمد جمال صبحی شمار خبرنگارانی که از روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) تا کنون در غزه به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به ۱۱۶ نفر رسیده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه پیش از این ترور خبرنگاران توسط اسرائیل را در راستای تلاش این رژیم برای سانسور حقایق توصیف کرده است.

دستگیری یک جاسوس اسرائیل در بیروت

روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی از دستگیری یک جاسوس که طبق شواهد موجود، مزدور رژیم صهیونیستی بوده و درحال انجام عملیات جاسوسی در اطراف خانه نبیه بری در بیروت بوده است، خبر داد.

صدای آژیر در جنین و اردوگاه این شهر به صدا در آمد

شبکه خبری الجزیره قطر گزارش داد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی به منطقه «الحی الشرقی» در شهر جنین یورش بردند و صدای آژیر در این شهر و اردوگاه آن به صدا در آمد.

منابع محلی فلسطینی تصاویری را منتشر کردند که در آن صدای تیراندازی ممتد به گوش می رسد و رزمندگان فلسطینی به مقابله با نظامیان صهیونیست در این شهر پرداختند.

 یورش صهیونیست‌ها به غرب رام الله و «قلقیلیة»

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز هم به شهرک «بیتونیا» در غرب رام الله و نیز شهر «قلقیلیة» در شمال کرانه باختری یورش بردند.

نیروهای صهیونیست همچنین به شهر الفارعه در جنوب طوباس و جیوس در شمال قلقیلیة در کرانه باختری حمله کردند.

منابع محلی فلسطینی گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین به سمت نیروهای اشغالگر اسرائیلی در جریان یورش به شهر قلقیلیة تیراندازی کردند.

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شرق اردوگاه «البریج»

منابع خبری از حمله توپخانه‌های رژیم صهیونیسی به شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه خبر دادند.

بمباران منزل مسکونی در خان‌یونس ۷ شهید و ۲۵زخمی برجای گذاشت

در بمباران رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، ۷ فلسطینی شهید و ۲۵ نفر دیگر هم زخمی شدند.

عضو دفتر سیاسی انصارالله: آمریکا از اقدامات خود پشیمان می‌شود
«حزام الأسد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله درباره قطعنامه شورای امنیت علیه یمن گفت: آمریکا در دریای سرخ دخالت کرد و سعی دارد دیگران را هم درگیر کند.

واشنگتن به همراه کسانی که با آن درگیر هستند به شدت از اقدامات تحریک آمیز خود در دریای سرخ و عربی پشیمان خواهند شد.

ما به کشورهای جهان توصیه می‌کنیم برای اطمینان از امنیت و ایمنی آبراه‌ها، واشنگتن را مجبور به ترک کشتی‌ نیروی دریایی خود از دریای عرب و سرخ کنند.

نیروهای مسلح ما متعهد به حمایت از مردم خود در غزه هستند و همچنان از عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های مرتبط با دشمن جلوگیری می‌کنند.

حماس اقدامات ارتش یمن در حمایت از غزه را مایه افتخار امت اسلام دانست

سامی ابوزهری یکی از رهبر جنبش حماس تاکید کرد: کاری که ارتش یمن برای حمایت از غزه و تعقیب کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی های که به سمت اشغالگر می‌روند، انجام می‌دهد، مایه افتخار امت است.

وی افزود: آنچه ارتش یمن انجام می‌دهد ، حمایت اخلاقی و مادی بزرگی از غزه و مقاومت آن است.

ابوزهری تاکید کرد: دامنه مبارزه با اشغالگری باید گسترش یابد و وضعیت وابستگی به دولت جنایتکار آمریکا باید شکسته شود.

درگیری شدید در جنوب شرق خان‌یونس

منابع محلی فلسطینی از درگیری شدید بین نیروهای مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در جنوب شرق خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این درگیری همزمان با حملات توپخانه ای شدید صهیونیست‌ها به این منطقه صورت گرفته است.

انصارالله یمن: قطعنامه شورای امنیت «بازی سیاسی» است

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت علیه یمن گفت: قطعنامه شورای امنیت در خصوص امنیت کشتیرانی در دریای سرخ یک بازی سیاسی است و این آمریکا است که قانون را نقض می‌کند.

ما از شورای امنیت می خواهیم که دو میلیون و سیصد انسان را از محاصره  اسرائیل و آمریکا  که به سلاحی مرگبار تبدیل شده و غزه به بزرگ ترین زندانی بدل شده که در آن مجازات های جمعی اعمال می شود، هر چه سریعتر آزاد کند.

نماینده چین: حوادث دریای سرخ بازتاب خارجی درگیری در غزه است

نماینده چین در شورای امنیت گفت: متاسفیم که قطعنامه شورای امنیت در مورد یمنی‌ها شامل آتش بس در غزه نمی‌شود.

وی افزود: آنچه دریای سرخ شاهد آن است بازتاب خارجی درگیری در غزه است و ما خواهان توقف اقدامات خصمانه در غزه شدیم.

روسیه: قطعنامه شورای امنیت سیاسی است

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گفت: کشتار غزه باید متوقف شود زیرا این عامل اصلی وضعیت کنونی در دریای سرخ است.

ما به بند (پیش نویس قعطنامه پیشنهادی در شورای امنیت) مبنی بر حق دولت‌ها برای پاسخ به هرگونه حمله اعتراض داریم.

حل و فصل درگیری در غزه راه حل است و توقف جنگ بسیاری از خطرات تشدید تنش را برطرف می‌کند.

قطعنامه ضد یمنی شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل بدون در نظر گرفتن کشتار صهیونیست‌ها در غزه، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا را در محکومیت آنچه حملات یمنی‌ها ‌به کشتی‌ها در دریای سرخ خواند، تصویب کرد و خواستار توقف فوری این حملات شد.

این قطعنامه با ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت به تصویب رسید. روسیه و چین به آن رای ممتنع دادند.

شهدای کرانه باختری به ۳۴۲ نفر رسید

تعداد شهدای کرانه باختری از آغاز جنگ غزه (هفتم اکتبر)‌ تاکنون  به ۳۴۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد که در تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون، ۲۳ هزار و ۳۵۷ نفر شهید و ۵۹هزار و ۴۱۰ تن دیگر مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین آمار شهدای فلسطین در نوار غزه را طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ شهید و ۲۴۳ مجروح اعلام کرد.

تیراندازی به سمت نظامیان صهیونیستی در گذرگاهی در «جنین»

منابع محلی فلسطینی از تیراندازی نیروهای مقاومت فلسطین به سمت نیروهای اشغالگر اسرائیلی در گذرگاه «سالم» در جنین خبر داد.

هنوز از جزئیات بیشتر این خبر گزارشی منتشر نشده است.

حماس خطاب به دیوان لاهه: تسلیم فشارها و دیکته‌های آمریکا نشوید

جنبش مقاومت اسلامی حماس از دیوان دادگستری بین‌المللی خواست در آستانه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام جنایات ضدبشری و نسل‌کشی در غزه، تسلیم فشارها و دیکته‌های آمریکا نشود.

آفریقای جنوبی از برگزاری اولین جلسه رسیدگی به شکایت این کشور علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی کیفری « لاهه» طی پنجشنبه و جمعه این هفته خبر داد.

آفریقای جنوبی با هدف مجازات عاملان کشتار فلسطینیان در نوار غزه و پایان دادن به آن علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه طرح شکایت کرده‌ است.

رسانه‌های صهیونیستی در آستانه برگزاری این نشست، نسبت به «پرونده نسل‌کشی» این رژیم در غزه ابراز نگرانی کردند.

مقاومت فلسطین تسلیحات و تجهیزات نظامی صهیونیستی را به غنیمت گرفت

گردان‌های مجاهدین فلسطین صحنه‌هایی از کشف و ضبط سلاح و تجهیزات نظامی در درگیری میدانی با نیروهای اشغالگر صهیونیست را منتشر کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.