با وجود تداوم نسل کشی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه در سایه پشتیبانی تمام عیار آمریکا و تبعات منفی آن در منطقه، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا امروز پنجشنبه در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در قاهره مدعی حمایت واشنگتن از برقراری صلح و امنیت در منطقه شد.

بلینکن مدعی حمایت از صلح و امنیت در منطقه شد

به گزارش قدس آنلاین آنتونی بلینکن در حساب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) درباره سفرش به قاهره نوشت: من در قاهره با السیسی رئیس جمهوری مصر دیدار کردم تا درباره تلاش های مشترک در تسریع کمک های بشردوستانه نجات بخش به غزه گفت و گو کنم.

وزیر امورخارجه آمریکا که در پی حملات رژیم صهیونیستی تاکنون چهار بار به سرزمین های اشغالی سفر کرده و خود را یک یهودی نامیده است، افزود: دراین دیدار تصریح کردم که ایالات متحده آمریکا به برقرای صلح و امنیت در منطقه که دربرگیرنده ایجاد و تاسیس یک کشور فلسطینی است، متعهد است.

ایالات متحده آمریکا ۱۷ آذر ماه جاری (۸ دسامبر ۲۰۲۳) به عنوان عضو دائم شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را که بر اساس درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بود، برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه برغم کسب ۱۳ رای موافق در این شورا وتو کرد.

دولت آمریکا همچنین بارها بر حمایت تمام عیار تسلیحاتی، سیاسی و اقتصادی خود از رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز در جدیدترین آماری خود اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به مناطق مختلف نوار غزه به ۲۳ هزار و ۴۶۹ نفر افزایش یافت.

این وزارتخانه افزود: ۵۹ هزار و ۶۰۴ نفر نیز در جنایت آفرینی های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه زخمی شده اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی در ۱۰ مورد جنایت خود در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۱۲ فلسطینی را شهید و ۱۹۴ نفر دیگر را زخمی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.