مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی از افزایش میزان تولد در استان خراسان رضوی در سال جاری نسبت به سال قبل خبرداد و گفت: پیش بینی می‌شود این آمار به ۱۰۶ هزار تولد جدید برسد.

رشد میزان تولد در سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، شیوا خوش نسب در حاشیه برگزاری جلسه کمیته مردمی جوانی جمعیت که با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به محورهای این نشست اظهار کرد: قرارگاه جوانی جمعیت استان از کمیته‌های گوناگون نظیر کمیته بهداشت، مسکن، پیشگیری از سقط جنین و ... تشکیل شده و یکی از کمیته‌های ذیل این قرارگاه، کمیته مردمی است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی به اهداف این کمیته پرداخت و افزود: ۲۹ شهرستان استان به همراه روستاهای آنها به صورت مفاهمه مشترک اکنون در حال کار بر روی مسائل پیشگیری از سقط جنین، افزایش تمایل به فرزند آوری، ازدواج آسان، درمان زوجین نابارور و دیگر مسائل هستند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ آمار کنشگران جمعیت در خراسان رضوی ۱۳ هزار نفر بود که در حال حاضر از بدو ابلاغ قانون جوانی جمعیت تاکنون این رقم به ۲۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

خوش نسب در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به مادران باردار تاکید کرد و گفت: حدود ۸۰ هزار بانوی باردار در سطح استان خراسان رضوی داریم که نسبت به سال گذشته این آمار افزایش داشته است. بر این اساس ۱۰۱ هزار و ۷۴۴ تولد در سال گذشته ثبت شده و پیش بینی می‌‎شود امسال به عدد ۱۰۶ هزار تولد برسیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.