قوچان- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی از نظر پایگاه امداد و نجات ملکی دارای یک عقب‌افتادگی بوده و باید حدود ۳۰ پایگاه ملکی در خراسان رضوی ایجاد شود.

خراسان رضوی با کمبود پایگاه امداد و نجات ملکی مواجه است

به گزارش قدس خراسان، محسن ذاکریان ظهر پنجشنبه در حاشیه جلسه هیأت مدیره جمعیت هلال‌احمر استان که به میزبانی جمعیت هلال‌احمر قوچان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصمیم‌هایی در این جلسه برای پروژه‌های این شهرستان و دیگر شهرهای استان گرفته شد که یکی از مهم‌ترین موارد آن مربوط به پروژه چهارراه تربیت در قوچان است که سال‌ها بلاتکلیف بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با یادآوری اینکه امدادگران جمعیت هلال‌احمر در پایگاه امداد و نجات شهید کلاهدوز و فضای کانکسی ارائه خدمت می‌کنند که این در شأن این امدادگران نیست، بیان کرد: اقداماتی در خصوص زمین و قرار داشتن آن در اراضی ملی بین جمعیت هلال‌احمر، استانداری و منابع طبیعی انجام‌شده است.

وی یکی از مهم‌ترین مباحث در زمینه ایجاد پایگاه امداد و نجات را تأمین منابع مالی دانست و خاطرنشان کرد: خیری امروز اعلام آمادگی اولیه انجام داد که امید می‌رود به قطعیت برسد زیرا احداث پایگاه امداد و نجات در شهر آلماجق به دلیل قرار داشتن در مسیر ترددی زائران امام رضا (ع) از مسیر شمال کشور یک ضرورت است و جمعیت هلال‌احمر باید امدادرسانی شایسته‌ای را انجام دهد.

ذاکریان در خصوص تأمین بازه زمانی به‌منظور آغاز به کار این پروژه و بهره‌برداری از آن گفت: یکی از مباحث اصلی پیگیری مجوزها در حوزه زیرساختی بوده که طی چند ماه آینده انجام می‌شود چون اگر ملکی وجود نداشته باشد اعتبار ملی و استانی هم نمی‌توان به آن اختصاص داد و اگر خیر نیز به قطعیت برسد کمتر از یک سال آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی با کمبود پایگاه ملکی مواجه بوده و جمعیت هلال‌احمر با یک عقب‌افتادگی در این زمینه روبرو است، تصریح کرد: باید حدود ۳۰ پایگاه ملکی در خراسان رضوی ایجاد شود که سال گذشته یک پایگاه خیر ساز تکمیل‌شده است و تا پایان سال نیز یک پایگاه دیگر و طی سال آینده نیز سه پایگاه آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان جمعیت هلال‌احمر کشور و استانداری خراسان رضوی هستیم تا از محل مولدسازی بیش از ۲۰ پایگاه ملکی ایجاد شود و کار در مرحله پیگیری قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.