رئیس جهاد کشاورزی بخش جلگه رُخ گفت: امسال از هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیرکشت، ۴۰ هزار تن محصول سیب‌زمینی از مزارع کشاورزی برداشت شد.

برداشت ۴۰ هزار تن سیب‌زمینی در رُخ تربت‌حیدریه

به گزارش قدس خراسان، سیدمحمد نجفی میزان عملکرد تولید سیب‌زمینی در زمینهای رخ را حدود ۳۰ تن در هکتار عنوان و اظهار کرد: امسال به علت شرایط نامساعد جوی اعم از خشکسالی و گرمای بهار و تابستان و به ویژه قطعی برق در طول دوره داشت، موجب کاهش عملکرد بین ۲۰ تا ۲۵ درصد شد.

رئیس جهاد کشاورزی بخش جلگه رُخ ادامه داد: برای رفع مشکل تمام مزارع سیب‌زمینی این بخش به روش تیپ آبیاری شد که این موضوع می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب منطقه و نیز کمک به افزایش تولید و بهره‌وری شود.

وی گفت: ارقام کشت شده سیب‌زمینی در مزارع این خطه شامل: جلی، آگریا، فونتانه، چلنجر و ساگیتا است.

نجفی افزود: استفاده از ارقام اصلاح شده و کودهای آلی، شیمیایی و ریز مغذی، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها، کنترل علف‌های هرز، رعایت عملیات به زراعی از جمله اجرای صدرصد آبیاری تحت فشار باعث شده تا مزارع این منطقه از نظر کمیت و کیفیت تولید در وضعیت بسیار مناسبی قرار گیرند.

رئیس جهاد کشاورزی بخش جلگه رُخ گفت: محصول تولید شده از مزارع سیب‌زمینی رخ علاوه بر مصرف داخلی، به کارخانه های فرآوری این محصول ارسال می‌شود.

وی افزود: حدود ۳۵ درصد سطح و تولید سیب‌زمینی این خطه به تولید سیب‌زمینی بذری اختصاص دارد که مقداری از آن در همین استان و بقیه به استان‌های اردبیل و همدان صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.