ستاد مدیریت بحران آستارا برای آمادگی مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از بارش برف و باران تشکیل شد و معاون فرماندار از آماده باش اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای رفع مشکلات احتمالی ناشی از برف خبر داد و در دسترس بودن مدیران دستگاه های اجرایی را خواستار شد.

ستاد مدیریت بحران آستارا هشدار داد/ لغو مرخصی مدیران دستگاه ها

به گزارش قدس آنلاین، محمد کرمزادگان، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا صبح شنبه، ۲۳ دی ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان با تجهیزات و امکانات کافی در مناطق کوهستانی و سخت گذر حضور داشته باشند و از بروز بحران و خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

وی افزود: مدارس و مساجد منطقه حیران و بهارستان و دیگر نقاط کوهستانی برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده از برف آماده و شهرداری آستارا با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان در رابطه با بازگشایی راه های اصلی همکاری لازم را انجام دهد.

معاون فرماندار آستارا خواستار همکاری و هماهنگی کامل بین راهداری و شهرداری های آستارا و لوندویل، دهیاری ها و بخشداران مرکزی و لوندویل شد و گفت: جمعیت هلال احمر آستارا با بهره گیری از نیروهای امدادی برای کمک به حادثه دیدگان احتمالی از آمادگی کاملی برخوردار باشند.

کرمزادگان گفت: دستگاه های اجرایی گزارش خسارت های احتمالی ناشی از بارش برف را به فرمانداری ارائه دهند تا بحران احتمالی، مدیریت و رسیدگی شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص بارش برف و باران، از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان خواست، نیروهای انسانی و امکانات امداد و نجات خود را به حالت آماده‌باش درآورند و مردم نیز هشدارهای جوی را جدی بگیرند.

معاون فرماندار آستارا افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تیم های برف روبی و نمک پاشی را در محورها آماده کند و در صورت کمبود ماشین آلات سنگین از بخش خصوصی استفاده کند.

کرمزادگان تاکید کرد: مرخصی مدیران دستگاه‌ها لغو شده و بخشداران در محل کار حضور یابند و مدیران در ادارات خود نیروی کشیک مستقر کنند و ادارات مرتبط با نظارت بر پخت نانوایی ها و توزیع آرد در مناطق برفگیر اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: ذخیره سازی نفت و توزیع موقت زمستانی در مناطق صعب العبور روستایی و همچنین تامین کپسول گاز از جمله مواردی است که دستگاه اجرایی ذیربط باید آن را انجام دهد.

معاون فرماندار آستارا با اشاره به همکاری سپاه ناحیه آستارا در اعزام گروه های جهادی به محل های بحرانی و حادثه دیده احتمالی افزود: کنترل زنجیر چرخ های خودروهای عبوری در مسیر آستارا - اردبیل و هشدارهای لازم توسط پلیس برای جلوگیری از سفرهای غیر ضرور توسط پلیس راه آستارا - تالش انجام شود.

وی تصریح کرد:‌ دستگاه های دولتی و خصوصی باید در بحران هایی که اتفاق می افتد حضور پررنگ داشته باشند و در صورت لزوم از نیروهای نظامی و انتظامی هم استفاده شود تا برای مردم مشکلی پیش نیاید و جان و مال آنها به خطر نیفتد.

کرمزادگان اظهار کرد: مدیریت سوخت در شهرستان از اهمیت ویژه ای در مواقع بحرانی برخوردار است و مسئولان مرتبط با این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.

فردین فرتوت نیا، رئیس اداره هواشناسی آستارا نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به نفوذ سیستم سرد و بارش زا به منطقه از روز شنبه بارش برف در ارتفاعات و همچنین مناطق جلگه ای آستارا پیش بینی می شود و دمای هوا کاهش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.