دادستان مرکز استان اردبیل گفت: با هر شخصی که در امر سقط غیرقانونی جنین در استان دخالت داشته باشد، از سوی دادستانی با قاطعیت برخورد می‌شود.

تخلفات گسترده عطاری‌های اردبیل در سقط جنین

به گزارش قدس آنلاین، جلال آفاقی در جلسه کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین که در محل دادسرا تشکیل شد، سقط جنین را گناهی بزرگ و جرمی سنگین خوانده و با ارائه گزارشی از عملکرد شعبه ویژه دادستانی در این زمینه اظهار داشت: کاهش ازدواج، افزایش طلاق، مسائل مختلفی مانند مشکلات اقتصادی و ناباروری می‌تواند در سال‌های نه ‌چندان دور بحران سالمندی را گریبانگیر افراد جامعه کند.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله با عمل غیرشرعی، غیرقانونی و غیراخلاقی سقط جنین جنایی، پیشگیری از ازدواج‌های اجباری، ورود جدی محافل علمی و دانشگاهی به علت‌ها و راهکارها و همچنین تلاش برای ارتقای آگاهی‌های عمومی را از عوامل مؤثر در کاهش سقط جنین غیرقانونی دانست.

داستان مرکز استان اردبیل با انتقاد از ضعف‌های عدیده در سیستم نظارتی، به تخلفات گسترده عطاری‌ها به ویژه در بحث سقط جنین اشاره کرده و تشدید برخوردها با تقویت نظارت در این حوزه را خواستار شد.

آفاقی تاکید کرد: با هر شخصی که در امر سقط غیرقانونی جنین در استان دخالت داشته باشد، از سوی دادستانی با قاطعیت برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.