یک روزنامه ترکیه‌ای فاش کرد که آمریکا با هدف فرسایش ترکیه، اخیرا اقدام به ارائه اطلاعات، مهمات و تسلیحات به حزب تروریستی کارگران کردستان کرده است.

حریت: آمریکا به پ‌ک‌ک اطلاعات، مهمات و سلاح داده است

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه ترکیه‌ای حریت فاش کرد که واشنگتن اخیرا اقدام به ارائه اطلاعات، تسلیحات و مهمات به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) کرده است و هدف از این اقدام ایجاد جنگی فرسایشی برای ترکیه است.

این روزنامه اضافه کرد که اطلاعات حاکی از آن است که نه تنها آمریکا بلکه دیگر مراکز نیز اقدام به ارائه اطلاعات، مهمات و تسلیحات به پ‌ک‌ک کرده‌اند.

روزنامه حریت افزود: «افزایش تعداد حملات تروریستی با رویدادهای داخلی و خارجی نیز مرتبط است».

این روزنامه نوشت: «برخی از کشورها نمی‌خواهند که ترکیه بازیگر فعالی در منطقه باشد به همین دلیل از طریق سازمان‌های تروریستی آن را هدف قرار می‌دهد».

 در پی حمله «عوامل تروریستی» برای نفوذ به پایگاه نظامیان این کشور در شمال عراق، ۶ نظامی کشته و ۷ نظامی دیگر زخمی شدند. این پایگاه نظامی ترکی در نزدیکی «متینا» واقع در شمال عراق قرار داشت که در روز جمعه  مورد حمله نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) قرار گرفت.

رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان امروز (شنبه، ۱۳ ژانویه) نشستی اضطراری برای بررسی موضوع کشته شدن ۶ نظامی ترک در شمال عراق در روز جمعه برگزار می‌کند.  

در پی کشته شدن این نظامیان، حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه و حزب اصلی اپوزیسیون این کشور یعنی حزب جمهوری خواه خلق، تصمیم گرفتند معرفی نامزدهای خود برای انتخابات شهرداری که قرار است در ۳۱ مارس برگزار شود، به تعویق بیاندازند. قرار بود این اسامی روز یکشنبه نهایی و اعلام شوند. 

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحیم ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    ترکيه هميشه به دنبال قتل کشتار مردم کرد بود هست