رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: سامانه اورژانس ویژه افراد ناشنوا و کم‌شنوا به منظور ارایه خدمات در این شهرستان راه‌اندازی شد.

راه اندازی سامانه اورژانس ناشنوایان در شاهرود

به گزارش قدس انلاین، زهره صالح نساج روز یکشنبه به رسانه‌ها اظهار کرد: این خدمت برای نخستین بار به منظور امدادرسانی به افراد ناشنوا و کم‌شنوا که در زمان بروز مشکل قادر به برقراری تماس با اورژانس ۱۱۵ نبودند، ارایه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه به همت کارشناسان مرکز فوریت‌های پزشکی ایجاد شد، ابراز کرد: ناشنوایان تحت پوشش بهزیستی شهرستان می‌توانند در صورت نیاز به آمبولانس با ارسال پیامک به سامانه شماره ۳۰۰۰۸۵۸۱۰۵۲۰ درخواست خود را به اورژانس اعلام کنند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود به ثبت مشخصات و نشانی افراد ناشنوا در سامانه اورژانس ۱۱۵ اشاره کرد و افزود: کارشناسان این مرکز پس از برقراری تماس، بی‌درنگ جهت اعزام آمبولانس به محلِ ثبت شده در کمترین زمان ممکن اقدام خواهند کرد.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد،و ۳۰ دستگاه آمبولانس و ۲ موتورلانس به هموطنان خدمات رسانی می کند. همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات دهی به بیماران سر پایی در این مرکز آماده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.