رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه به فضل الهی امسال همانند سال گذشته شعار سال داریم، اظهار داشت: شعار سال گذشته "اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت" بود و امسال نیز شعار "اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز" انتخاب شده است.

اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای ظهر امروز یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ در نشست خبری مراسم اعتکاف که در سالن جلسات ساختمان تالار مرکزی شهر برگزار شد، اظهار کرد: ماه رجب را به عنوان آغاز فصل بندگی گرامی‌ می‌داریم. وی با اشاره به اینکه ماه رجب آغاز سال عبادت و بندگی است، مطرح کرد: ماه رجب ماه خانه تکانی دل است و به همین دلیل این ماه، ماه استغفار است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه اعتکاف به عنوان یک سنت حسنه از زمان حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) در متن قرآن کریم آمده است، عنوان کرد: اعتکاف پیش از انقلاب اسلامی معطوف به چند ده نفر بود و تنها برای قشر خاصی از جامعه بود. وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی شاهد فراوانی و حضور اقشار مختلف در جامعه بودیم، خاطرنشان کرد: ماهیت انقلاب اسلامی ماهیت معنوی و اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با بیان اینکه مهم‌ترین سند این معنویت و اخلاق نیز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سه محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی تعریف شده است. وی با اشاره به اینکه اعتکاف عملکرد خوبی در عرصه خودسازی داشته است، یادآور شد: با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال تمدن‌سازی هستیم.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف از تدوین سند راهبردی اعتکاف یاد کرد و گفت: این سند پس از دو ماه مورد تائید مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید قرار گرفت و بلافاصله اجرایی شد. وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سند اعتکاف نهایی شد، ابراز کرد: در این راستا در هر استان شورای اعتکاف با حضور نماینده ولی فقیه، دبیر شورای مردمی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات، مدیران حوزه‌های علمیه و اعزام مبلغان شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای حضور پررنگ دهه‌ هشتادی‌ها در اعتکاف سال گذشته را مدنظر قرار داد و افزود: در این راستا امسال معاونین پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش و بسیج مستضعفین نیز به شورای راهبری استان‌های اعتکاف اضافه شدند. وی با اشاره به اینکه امسال از اواخر آذرماه تبلیغات اعتکاف آغاز شده است، بیان کرد: این موضوع موجب خواهد شد امسال اعتکاف پرشورتری با حضور بیش‌تر نسل جوان داشته باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه به فضل الهی امسال همانند سال گذشته شعار سال داریم، اظهار داشت: شعار سال گذشته "اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت" بود و امسال نیز شعار "اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز" انتخاب شده است. وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر در ۶ هزار مسجد مراسم معنوی اعتکاف را برگزار کردند، مطرح کرد: از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار نفر را جوانان دهه هشتادی تشکیل داده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با بیان اینکه امسال زمینه‌سازی افزایش معتکفین را خواهیم داشت، عنوان کرد: سال گذشته ۶۰ درصد معتکفین خواهران و ۴۰ درصد برادران بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.