آیت الله علوی گرگانی، بر ضرورت آسیب شناسی مساله انتظار و مهدویت تاکید کرد و گفت: باید مسائلی که باعث تضعیف مهدویت می شود را شناسایی و بررسی کنیم.

مساله انتظار و مهدویت آسیب شناسی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، آیت الله علوی گرگانی روز شنبه در دیدار مسؤولان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با مهم ارزیابی کردن مسائل مربوط به مهدویت تصریح کرد: ما مبتلا به مسائلی در مساله مهدویت هستیم، گاهی برخی از مسائل مشاهده می شود که اگر انسان نسبت به آن تذکر دهد مطلوب و خوب است.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر آسیب شناسی مساله مهدویت خاطرنشان کرد: باید مسائل دفاعیه خود را مطرح کنیم و اموری که باعث تضعیف موضوع انتظار می شود را بررسی نماییم.
وی ادامه داد برای این مهم باید به بیانات و فرمایشات ائمه اطهار(ع) توجه کنیم و به دوستان خود که در این عرصه کار و فعالیت می کنند تذکر دهیم که موضوع مهدویت و انتظار یک مساله بسیار اساسی و مهم است.
آیت الله علوی گرگانی در ادامه بر اجرای عملی امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: اگر انسان در یک مجلس و محفل نامناسب حضور داشته باشد هر چند اعتقادی هم به آن نداشته باشد مثل همان افراد به شمار می آید.
وی افزود: اگر انسان، منتظر واقعی باشد نسبت به مسائل بی تفاوت نخواهد بود و در هر مجلس و محفلی حضور نمی یابد چراکه اگر غیر از این باشد به نفاق منجر می شود.
آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر تبیین درست مساله انتظار و مهدویت ابراز داشت: در مقابل باید مراقب جنبه های منفی هم بود که کسانی نیایند مطالب نادرستی را بیان کنند، از این رو شایسته است که این مساله بیش از پیش مورد توجه و نظر قرار گیرد.
وی در پایان ابراز داشت: به برکت نظام اسلامی می توان گفت ریشه اصلی تمام این حرکتها به این برمی گردد که نظام ما اسلامی و زیر سایه ولایت امام زمان(عج) است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.