مسوول امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: این استان در ابتلای مردم به سرطان گوارشی جزو ۱۴ استان اول کشور بوده و وضعیت نگران کننده است که در این زمینه باید موارد پیشگیرانه مدنظر قرار گیرد. 

وضعیت نگران کننده سرطان گوارش در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، مهری فرشاد اظهار کرد: سرطان مری و معده صدرنشین سرطان ها در این استان است، تغذیه و سبک زندگی علت اصلی ابتلا به سرطان های گوارش محسوب می شود و البته در این زمینه عوامل ژنتیک و محیط هم در ابتلا به این بیماری موثر است.

وی افزود: شایع ترین سرطان در میان زنان این استان سرطان مری، معده، پستان و روده است و مردان این استان هم بیشتر مبتلا به سرطان معده، مری، روده، پروستات و مثانه هستند.

فرشاد با بیان اینکه چهار هزار و ۲۰۰ نفر در این استان مبتلا به بیماری سرطان شناسایی شده است افزود: بر اساس آمار این دانشگاه، سه هزار و ۱۸۰ نفر در استان به سرطان مبتلا هستند که برای درمان به بیمارستان امام علی(ع) مرکز استان مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از بانوان به سرطان‌های مختلف مبتلا هستند افزود: ۷۲۳ نفر از بانوان استان به سرطان پستان و ۴۵۰ نفر از این قشر به سایر سرطان‌ های بانوان مبتلا هستند.

مسوول امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی درباره امکانات موجود برای خدمات رسانی به بیماران سرطانی استان گفت: خدمات درمانی از جمله شیمی درمانی و رادیوتراپی در این استان انجام می شود و تلاش داریم تا با توسعه خدمات درمانی، این استان به یکی از قطب‌ های کشور تبدیل شود.

خراسان شمالی روی کمربند سرطان قرار دارد که از شمال ایران و از استان هایی همچون گلستان آغاز شده و تا شمال چین ادامه دارد و به همین دلیل آمار برخی از سرطان ها از جمله سرطان دستگاه گوارش در آن از میانگین کشور بیشتر است و روند افزایشی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.